Helgen

Så blev det äntligen helg, två hela dagar att bara vara tillsammans! Vi hade det så bra!
 
På fredagen hade vi som sagt grisbesök hela dagen, så när jag kom hem fick jag bara skynda mig duscha och fixa mig i ordning. För halv sex var det dags för skolårets första och roligaste veterinärfest, nämligen Amöbagasquen! Humöret var på topp i hela vår klass, maten var god och vi hade sååå kul! Mycket hade förändrats i nollningen av de nya ettorna (s.k. amöborna), allt var kanske inte till det bättre men treorna hade i varje fall lagt ner enormt mycket tid och engagemang på insparken!
 
Många skratt fick vi oss hursomhelst, och lyckan var total när min fina T kom på släppet efter sittningen, tillsammans med L:s pojkvän. Jippi! Bilden nedan tog T med mobilkameran just innan vi var på väg hem, lite trötta men glada och nöjda med kvällen!
 
 
På lördagen blev det lite shopping, vi åkte ut till Ikea en sväng och köpte några förvaringsmöbler som ska hängas upp på balkongen för att få undan alla skor, skridskor, skidskor etc. som nu ligger på golvet. Sen passade jag på att använda min 20 % rabatt på Stadium på löparkläder; det blev en jacka och ett par tights, dock något kortare än de på bilden nedan. Sjukt nöjd blev jag, både snygg och sköna! :D Och billigt blev det också med rabatten, under 700 kr för hela setet!
 

Vi var också förbi en sväng hos moster och hämtade mitt kära citronträd som hon tagit hand om under sommaren, med den äran! Det mår fint och blommar som bara den, dock är citronerna pyttesmå så det återstår att se om de vill växa under vintern..
 
Lördagskvällen spenderade vi ute på stan då det var Kulturnatten i Uppsala. Massor med folk och aktiviteter! Vi kollade på lite Lindyhop, köpte pistagebollar (en favorit sen förra året), lyssnade på hårdrock och såg på tornerspel. Det blev dock en tidig kväll då vi var rätt trötta, vi åkte hem och myste framför en film istället; Dear John, en ganska trevlig film.
 
Söndagen spenderades i skogen, vi åkte ut tidigt på morgonen och plockade svamp tillsammans för första gången i Uppsala. Mysigt! Vi hittade rätt mycket trattkantareller, men nu märks det att de inte var tillräckligt stora med tanke på att de krympt ihop till nästan osynlig storlek efter torkningen :p Säsongen för de vanliga kantarellerna är över, medan säsongen för trattisar just har börjat. Markerade iaf några platser på GPS:en, så vi får nog åka ut dit igen på någon vecka!
 
På eftermiddagen träffades vi med K och hennes två lånehundar. Dobermannen A som bodde granne med oss förut, och så hans nya lillasyster; australiska cattledogen K. Måste erkänna att jag blev rätt förälskad i den lilla tiken, hon var bara sååå mysig, liten, smidig, och mjuk i sättet! Tvärtemot vår buffliga hanhund.. Än en gång återkom tankarna om en till hund, men realiteten är att vi varken har tid eller pengar för en till hund just nu.. Nåja, drömma kan man alltid! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0