Härliga helg!

Helgen har varit bra, minst sagt!

I lördags var det fantastiskt väder ute, inte ett moln på himlen och solen värmde gott trots 15 minusgrader. Jag & bästa jycken begav oss ut till Fjällnora för att på riktigt kunna inviga mina nya längdskidor och julklappen från mormor & R, ett Baggenbälte. TACK igen!!

Kursare A och ett gäng av hennes bekanta var också därute, men dem åkte vi ifrån ganska snabbt ;) Epoxy var så duktig!! Han höll sig framför mig hela tiden, och eftersom bältet dämpade så bra blev det inga ryck i selen. Därför stannade han inte upp vilket hände i våras när jag försökte lära honom att dra framför skidorna runt tjärnen hemma.

Mestadels drog han litegrann, sådär att det gick lite lättare att åka, men bitvis drog han ordentligt, och det var SÅ kul!! Särskilt att svischa förbi en massa hårdränande killar, de blev rätt avundsjuka kan jag säga ;) Så det gick rätt bra överlag att åka, tyckte dock att spåret aldrig verkade ta slut. Efter ett varv kände jag att det nog fick räcka, och bra var väl det. Det visade sig nämligen att spåret var hela 12 kilometer långt! Hej träningsvärk!



Älskling dammsög och torkade golv medan jag var borta, så det var så fint när jag kom hem. Vi åkte iväg direkt till hans jobb och kollade in hans nya skoter. En Arctic cat, vem kunde tro det?! Fick provköra lite ute på gårdsplanen, blev lite sugen på att köra på riktigt faktiskt. Påsk...

Efter att ha handlat åkte vi hem och gjorde en smörgåstårta. Har nämligen fått veta att svärfamiljen haft som tradition förut att äta smörgåstårta till Melodifestivalen. Så vi bjöd helt sonika in brorsan M, flickvännen I och hennes syrra L på en bit smörgåstårta och sällskap framför teven. Riktigt trevligt!

Igår söndag var jag helt otroligt stel i ljumskarna. Blev lite plugg innan vi åkte ut till gården, T körde mera skoter och jag hängde med familjen och hundarna. Inklusive nya tillskottet i form av blandrasvalp. Inte lite söt var han, och alldeles lugn i min famn. Man blir lite valpsjuk faktiskt, men vi har helt enkelt inte tid för en valp..

Dagen avslutades med bio, vi såg Lejonkungen i 3D tillsammans med kursare K. Min favoritfilm helt klart! Kul att se den på lite annat sätt, även om det inte var så särskilt mycket effekter. Trots att jag sett den massvis med gånger kom det som vanligt en tår när Mufasa dog. Inget slår den filmen! 

Ikväll har jag lagat en grön ärtsoppa med pepparrotsröra och eget vitlöksbröd. Samt skrivit tre A4 om akut juverinflammation. Nu: sängen!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0