Kärlekskrank

Epoxy har det inte lätt just nu. Vi har inte träffat Lady på ett tag då hon har börjat löpa. Imorse möttes vi på gångvägen som hastigast, men nog hann Epoxy märka vad som var i görningen. Det gick bra att gå därifrån, men utanför ingången till huset stannade han och vägrade gå. Jag fick dra in honom! Nu vandrar han runt som en osalig ande i lägenheten, mellan fönstret och dörren. Nåja, till sist kommer han nog tröttna..

Det går framåt med kandidatarbetet, det börjar närma sig maxgränsen på 5000 ord så snart blir det att börja kapa. Först ska jag dock skriva färdigt allt, för att kunna bedöma vad som är viktigast att ha med.. Hoppas jag känner mig hyfsat nöjd innan jag åker hem iaf, så jag kan koncentrera mig på annat då ;)

Alla här i Uppsala klagar på kylan, men jag trivs fullt ut! Tycker det är fantastiskt när det är minusgrader så att det biter i kinderna, samtidigt som solen skiner och värmer en del. Har inte ens varit särskilt blåsigt tycker jag. Och bara man klär sig ordentligt och går snabbt blir man ändå svettig. I hemtrakterna har ju temperaturen legat runt -25 till -30 grader, det kan man kalla kyla! Ändå är mormor ute och går varje dag, hon är duktig hon. Tänk på det nästa gång ni klagar! :p

Jag älskar verkligen vårvintern!! Förutom det fina vädret är det mycket bra att se på teve. Jag säger bara skidor! Helgens bravader var inte dåliga heller, med pallplats för Kalla och seger för Jönsson och Richardsson så här några dagar innan VM börjar. Och så VM-avslutet med slalomsilver för Byggmark. Jag & T stod framför tv:n och hejade!

Nej, dags att gå tillbaka till skrivandet. Innan dess ska jag dock bjuda på en riktigt bra låt från min lillebrors band. De är så duktiga, och jag längtar hem ännu mer av att lyssna.. På fredag åker vi!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0