Socialträning

Nu när sommaren snart är slut - och därmed även min vistelse i Vännäs och mitt arbete på veterinärstationen - har det äntligen börjat hända grejor. Det började ju med att vi åkte iväg ett gäng och red, sedan dess har det bara rullat på.

Förra helgen hade jag som sagt besök av kursare K som körde ned hit från Luleå. Det var riktigt mysigt att få träffas, vi hade massor att prata om :) På lördagen åkte vi in till Umeå för att gå på Noliamässan. Där mötte vi också mina föräldrar och min minsta lillasyster. Köpte sockar, raggsocksgarn och lite pysselgrejor. Jag & K gick runt och tittade på kaniner och katter, vilket alltid har varit platsen som jag har hängt på under Nolia som liten. Sen träffade jag på ett gäng buggdansande ungdomar, vilka visade sig ha haft medlemmar ur vår klubb i Uppsala som kursledare. Åhej-buggen sprider sig! ;) Kvällen spenderades hemma hos kusinerna, riktigt trevligt hade vi :)

På söndagsmorgonen åkte vi in till stationen så K fick se var jag jobbar. Därefter åkte hon hemåt igen, medan jag åkte in till Umeå för att se syrran spela fotbollsmatch. Heja! Duktig målvakt var hon, än fast jag hellre hade sett henne spela ute..




Under veckan hände det roliga saker mest hela tiden. På måndagkväll kom I hit med vovven, vi promenerade runt i Vännäs och pratade, väldigt trevligt! Under tisdagkvällen åkte jag in till Umeå för att äta en god middag på grekiska restaurangen Costas med hela arton personer från veterinärstationen. Två tjejer skulle sluta jobba där, så det var som en avskedsmiddag. 





I onsdags direkt efter jobbet slängde jag mig i duschen och åkte sen in till Umeå och hälsade på min äldsta tjejkusin J. Efter husesyn och lite tjöt kom vår kära mormor med sambo och plockade upp oss med husbilen. Vi följde med hem till moster, där vi bjöds på fantastiskt god middag och trevligt sällskap. Åkte buss hem med J, vilket var väldigt smidigt då det blev gratis ;) 

På torsdagen åkte jag in till Umeå ännu en gång, nu för att hälsa på veterinär S. Hon bjöd mig och några till från jobbet på tacos och senare glass & frukt. Riktigt gott, och vi hade en supertrevlig kväll som varade länge ;p

I helgen åkte jag hem med I & K, har precis som planerat ägnat mig åt skörd. Har plockat blåbär, hallon, svarta vinbär, dill och gräslök. Detta resulterade i drottningsylt, vinbärsgelé, blåbärspaj, och sist men inte minst, blåbärspannkaka med hemmagjord vaniljglass. MUMS!!!! Helgen kändes dock alldeles för kort, jag har fått känslan av att jag skulle vilja stanna tiden ett tag nu. Sommaren har gått alldeles för fort! :/


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0