Sista dagen

OBS! Detta inlägg skrev jag i söndags men av någon anledning har jag inte kunnat lägga upp det förrän nu :(

Jaha, så var denna söndag snart till ända, vilket innebär att min lilla ledighet också tar slut. Inte för att det gör så mycket, schemat är ganska lugnt framöver även om jag måste läsa massor. Är iaf två månader kvar till nästa tenta, och det gillar jag!

Imorse lyckades jag ta mig upp i tid för att hinna till kyrkan. Överraskades av att farbror höll i halva mötet! Det var riktigt kul att höra, och han är en duktig talare. Dock hade jag världens huvudvärk under hela mötet, vilken inte direkt förbättrades av att ljudnivån var WAY too high. När jag skulle ställa mig upp i slutet trodde jag att jag skulle tuppa av, då jag blev alldeles kallsvettig och det började svartna. Lyckades dock undvika det genom att sätta mig ned. Fikat efteråt fick mig iaf att piggna till - våffla med sylt och grädde plus cola. Mums!

Tobias skjutsade mig dit, men sedan åkte han iväg till Fagersta för att hämta ett motorblock. Ett steg närmare mot hans turbobygge! Var han ska hålla till är dock ännu oklart. Han frågade ifall den inte kunde stå i vardagsrummet, men jag gillade inte riktigt den idén.. Får se hur det löser sig!



Följde med moster & farbror hem efter mötet. Läste lite i boken och pratade, sedan kom älskling och vovven dit. Pratade lite till, fikade ännu mera och åkte sen iväg allihopa inklusive kusiner till ishallen. Det var nämligen gratis inträde på matchen mellan Almtuna och Björklöven.

Vilken skitmatch! AIS började med sin vanliga explosivitet de första minuterna, och gjorde ett mål. Sedan gick det bara nedför. Segt, seeeegare och seeeeeeeegast. Inget mål i andra. Ett mål i tredje. Så de vann iaf, och det är väl huvudsaken, men man vill ju ha lite action! Är det inte det hockey går ut på så säg?!

Tillochmed hejarklacken segade ihop totalt. Ändå var det över 2500 åskadare.. Önskade att jag hade haft med mig kameran så att jag iaf hade haft något att fördriva tiden med. Jaja, slut på klagomålen nu - ska lägga den matchen bakom mig och vara glad över att de vann och att jag slapp betala för att se alltihopa :p



Kvällen avslutades med veckohandling, lite varma mackor och fruktsoppa, och ett avsnitt av En annan del av Köping. Plus att älskling var duktig och duschade hunden. Nu ska jag sova, imorrn har vi introduktion i Speciell Patologi. Bäst att vara med från start!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0