Neverending story

Jag har fantastiskt nog klarat mig utan förkylningar under hela höstterminen. Kan bero på att jag vid väl valda tillfällen druckit Echinagard, och det verkar ju faktiskt ha fungerat. Tobias har också klarat sig, kommer inte ens ihåg sist han var sjuk..

Men vad händer då när vi har fått lov, äntligen? Jo, mamma hostar och hostar därhemma - och självklart smittar hon ned både mig och Tobias (eller om jag smittade ned honom kanske..) Hur som helst så insjuknade vi där runt juldagen. Jag tappade rösten och älskling hostade sig igenom nätterna. Det värsta är att vi inte är helt friska än! Det är alltså ganska precis tre veckor som T har hostat och snorat, och jag har haft huvudvärk, halsont och nästäppa.

Nu i dagarna när vi började känna oss bättre så startade alltihop om igen. Har ätit alvedon de senaste dagarna pga den outhärdliga huvudvärken. På morgonen har vi båda väldigt ont i halsen. Suck och stön, när ska det ta slut?!



Igår på förmiddagen redovisade jag vårt grupparbete som gjordes där innan jul. Vi var inte särskilt seriösa, men godkänt blev det iaf och därmed (ifall jag nu klarade sista tentan) så är jag nu färdig med Allmän Sjukdomslära! Det känns väldigt bra, och jag ser fram emot att börja på den Speciella Patologin, då vi får lära oss om mer specifika sjukdomar. Kul!

Firade med att laga Porterstek, vi fick med oss massor av älgkött nämligen av T:s snälla farmor och farfar :) ÅH vad gott det var! Med potatisgratäng, den goda såsen, sallad och vinbärsgelé. Åt samma sak hemma på lovet, och det var så gott att jag bara var tvungen att göra det igen ;) Mums! Till efterrätt gjorde älskling världens godaste fruktsallad. Nam-nam :)



Fick just veta att jag blir själv ikväll då T måste jobba över.. Känns lite tungt faktiskt nu när man är van vid att ha hela familjen och släkten runt sig. En sån här dag önskar jag att de var lite närmare. Då skulle jag ha bjudit hit mormor på kaffe och en pratstund.

Saknar er allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0