Återgäldade

Söndagens urtråkiga ishockeymatch har härmed suddats ut ur våra minnen. För ikväll fick vi se den bästa matchen på mycket länge. Almtuna mötte AIK i ett energifyllt derby, fyllt av spänning från början till slut.

Almtuna började svagt och lite förvånat, då AIK körde hårt från start. AIS drog dessutom på sig ett par utvisningar. AIK styrde hela den första perioden, som slutade 0-2. Andra perioden var Almtuna mer förberedda på att möta det spel som de själva brukar använda sig av, nämligen det snabba, hårda och kämpande spelet. Perioden var jämn och slutade 2-2. Sista perioden styrde Almtuna, vilka också lyckades trycka in 3-2 som blev slutresultatet. Hela matchen genomsyrades dock av snabb skridskoåkning, snygga kontringar och ett böljande spel. Plus engagerade supportrar. Precis som hockey SKA vara alltså. Att vinsten hamnade hos AIS var såklart grädden på moset!



Såja, slut nu på matchreferat :p Har haft fullt upp i veckan med en massa läsning i patologiboken. Andra saker jag hunnit med är följande: bakat goda OCH hälsosamma muffins, städat lägenheten helt själv, betalat räkningar, hämtat ut medicin till hunden, kopierat tentor, skrivit inför leverseminariet, och så vidare..

I onsdags var vi dessutom ute på gården och red, men det vill jag nog helst glömma. Hästen var lite väl energistinn efter jullovet och gjorde sin bästa rolltolkning hittills som fröken Tvärtemot . Dessutom höll jag på att åka av där på slutet och fick faktiskt ge upp. I helgen lovade de iaf att longera henne så att hon förhoppningsvis är ridbar på tisdag då vi ska dit igen :p

Nu har jag druckit en god smoothie till kvällsfika, och är på väg i säng. I helgen blir det bara lugnt, långpromenad med hunden & älsklingen står på schemat, och så plugg förstås! 

 


Kommentarer
Postat av: Inger

Vilket levande referat! Du skriver så att till och med en novis som jag kan ana spänningen i matchen.Idag är pappa o Samuel på skotertävling i Lycksele, men bara som åskådare. Själv är jag hemma och pysslar i godan ro. Det ska bli pizza till middag idag.

2010-01-23 @ 14:00:52
Postat av: Sofie

Inger <- Haha, vad glad jag blir att det gick fram i texten! :D Skönt att få ta hand om hushållet själv ibland.. Lustigt att både ni och vi gjorde pizza ikväll!

2010-01-23 @ 21:00:36
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0