Knakar och brakar

Det här arbetandet börjar kännas i kroppen. När jag rör mig knakar det i nacke, axlar, rygg, handleder - ja i princip hela överkroppen. Det första jag måste ta tag i när jag kommer tillbaka till stan är att fixa tid för massage. Och börja träna igen. Ta hand om min kropp helt enkelt innan det blir försent!

Hade en underbar ledig helg som spenderades i Norrbyn hos L. Fick träffa hennes otroligt söta cockapoo-valp Selma för första gången. Med tiden ska vi nog se till att hon och Epoxy blir vänner, men Selma ska få växa på sig lite innan de träffas. 




På lördagen i arla morgonstund åkte vi ut med båten på havet, jag och delar av L:s stora familj. Inte något vanligt nöje för min del, och jag njöt i stora drag av de otroligt vackra vyerna. Det blev inte sämre när vi kom fram till vår slutdestination: ett gäng med sälar som solade på några klippor som stack upp ur havet. Upptäckte svårigheterna med att fota på långt håll från en guppande båt, men ett par av bilderna blev bra iaf :) 



Vi åkte också förbi Bonden, vilket är det enda riktiga Fågelberget norr om Gotland. Tiotusentals tordmular häckar där varje år. Även dem var svåra att fota då de flög otroligt snabbt! Men riktigt söta var de, som små flygande pingviner. Resten av dagen tog vi det bara lugnt. Solade lite, drack milkshakes, lekte med valpen, gick på loppis, promenerade längs havet osv. Välbehövlig semester med andra ord!




Söndagen var jättemysig då andra L kom och gjorde oss sällskap. Vi pratade såklart mest, men hann också laga och äta pastasallad med kyckling och supergod rabarberpaj som efterrätt. Avslutade med att basta och prata ännu mer. Är så glad över mina fina gymnasievänner! Vilken lycka att även ha med sig en av dem på högskolan :)


Kommentarer
Postat av: Linnea

tack själv för den trevliga bastuträffen!

2010-08-14 @ 10:25:23
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0