Maximal otur

Såg att kära mor har funderat hur det gick på tentorna och om inte min mobil ska börja fungera snart, så jag tänkte ge er (dvs. dig mamma) en snabb uppdejt på den fronten.

Tentorna gick nog ganska bra, epidemiologin gick snabbt och smärtfritt, men statistiken var riktigt tuff. För det första hade dem snålat och kopierat upp rutpapper istället för att ge oss dem ur ett block. Rutorna var kolsvarta, så man blev helt yr i huvudet av att sitta och stirra ned i dem i tre timmar, nästan utan att kunna se vad man skrivit (jag skriver alltid med blyerts..). Förmodligen därför jag var så slut på efteråt!

Dessutom var det bara tre frågor på hela tentan, fast med massor av följdfrågor. Vilket innebar att när jag suttit och jobbat med andra uppgiften i typ 1,5 timme och kommer till sista delfrågan, upptäcker att mitt svar inte direkt stämmer överens med den något ledande frågan. Inser att jag förmodligen har gjort fel någonstans tidigare i frågan, men bara har en halvtimme på mig att räkna på sista frågan. Hoppas bara att jag kan få rätt för att jag kanske har utfört uppgiften på rätt sätt, men gjort något räknefel någonstans på vägen..

Det om tentorna. Så till mobilen. ALLT har verkligen gått fel när det gäller den biten. Detta har hänt:

1) Täckningen FÖRSVANN på väg tillbaka från påsklovsfirandet och kommer inte tillbaka på två dagar

2) Jag får inte tag på kundtjänst eftersom de inte har någon mailadress, jag kan inte ringa, T jobbar sent, och jag kan inte logga in på Mina Sidor heller eftersom lösenordet skickas via sms

3) T kommer äntligen hem i tid så jag ringer kundtjänst, visar sig att simkortet GÅTT SÖNDER så de ska skicka ett nytt

4) Jag väntar i nästan EN VECKA på simkortet

5) Dagen innan simkortet äntligen kommer, blir min mobil ÖVERKÖRD



6) Simkortet kommer och jag har INGEN MOBIL så jag kan ändå inte använda det

7) T kommer på att han har en gammal mobil liggandes med trasig display, så han beställer ny display

8) Displayen kommer, när T monterat den upptäcker han att den är TRASIG

9) Företaget skickar en ny display, väntar några dagar till innan den kommer, men den är iaf hel

10) Försöker aktivera simkortet enligt anvisningarna men det FUNGERAR INTE

11) Ringer kundtjänst och får prata med en människa är totalt oförstående och kommer med en massa konstiga frågor i fem minuter innan hon till slut fattar vad jag vill

12) Sätter in det nu aktiverade simkortet i mobilen med ny display - och upptäcker att den är LÅST

13) Här är vi nu, T ska ta med mobilen till en affär för att se om de kan låsa upp mobilen så jag kan använda den

Har jag maximal otur eller vad?!

Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Hej.

Ja tala om maximal otur. Kan sånt hända??? Tänk så här, det var inte någon familjemedlem som blev överkörd- bara materiella ting.Pröva detta:Går det inte laga med silvertejp, ja då är det trasigt.

Om tentan:jag har en stark tro på dig, men bryt inte ihop om du inte klarat den. Alla prov du hitintills gjort har ju gått som på räls (föregåtts av stenhårt plugg förstås).

Ännu en bamse mormorkram och hej då.

2010-04-28 @ 10:56:40
Postat av: Ida

Hej! Då hoppas vi att du fixade tentorna. Huvva, för matte!



Jag känner mig lite dum som skrattar åt dina mobilproblem.. Från början tänkte jag att de kanske inte var så faligt. Tills jag läste att den blivit överkörd, sen gick det verkligen bara heltokigt och då blev det lite lustigt :) Hoppas den går att låsa upp nu och att du kan börja använda den igen :) Kram!

2010-04-28 @ 12:11:21
URL: http://www.luckylad.se
Postat av: Inger

Jasså, det är så det ligger till med mobilen. Vilket strul. Håller tummarna nu då för upplåsningen.

2010-04-28 @ 12:40:05
Postat av: Sofie

Mormor <- Tydligen så kan det hända mig iaf! Men jag blev faktiskt inte så ledsen, för jag har haft den där mobilen i ett år nu och ljudet har aldrig fungerat, men nu blir jag ju tvungen att skaffa en ny i varje fall :) Tack så mycket för att du nämnde med det där med stenhårt plugg. Blir så less när folk säger "det där fixar du, det gör du ju alltid". Ifall jag inte var så tjurig och pluggade så hårt skulle jag ju inte klara tentorna!! Många kramar tillbaka!!



Ida <- Det gör inget, jag skrattade också när jag såg vad du skrivit ;) Jag överlever faktiskt utan mobil! Men hoppas att den går att låsa upp iaf. Då ska jag allt ringa dig :) Kraam



Inger <- Japp, det har varit en hel del turer, men jag hoppas att det snart är löst. Tobias jobbar på med att försöka fixa allt :)



2010-04-28 @ 13:36:40
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0