Luciadagen

Flög upp ur sängen imorse när jag vaknade och sprang ut till tv:n för att se luciafirandet. Visade sig dock att jag var alldeles för sent ute, det slutade klockan åtta och jag vaknade innan tio. Brukar aldrig behöva ställa någon klocka då både jag och älskling är tillräckligt morgonpigga för att vakna tidigt ändå.

Att jag ändå inte vaknade imorse kan bero på att jag vaknade mitt i natten av att jag var jättetörstig, gick upp och hämtade vatten även till T som också var törstig. Sen kunde jag inte somna om. Var klarvaken - ännu ett bevis på att jag är pigg när man inte borde vara det och tvärtom. Så jag tog fram föreläsninganteckningarna och låg och läste över en timme. Tills klockan var halvfem, då kunde jag somna om.

Att jag/vi var så törstiga inatt berodde i sin tur antagligen på att vi kom hem från T:s jobb igår vid nio på kvällen och satte i oss varsin pizza. Det var gott, men min kropp verkade inte helt nöjd med dagens underliga intag av mat.



Annars så vet jag inte riktigt vad jag ska göra idag. Borde väl läsa boken, men gårdagens maratonläsning gör att det känns riktigt jobbigt att börja. Pojkarna har åkt iväg på jobbet igen för att göra klart det som inte blev färdigt med bilen igår.

Det jag vet att jag ska göra idag är att tvätta kläder och gå en sväng på centrum för att hämta ut älsklings julklapp. Det blev något helt annat än vad jag planerat så nu är jag jättenervös över om han kommer bli glad eller inte. Skönt iaf att det är sista klappen. Alla andra är inslagna och allt :)

Sen såg jag att det går en repris på luciatåget klockan 18 ikväll, så det tänker jag inte missa! Fast jag har faktiskt sett ett luciatåg redan, i fredags på skolan. Varje år så lussar nämligen treorna för årskurs 1 och 2. Det är inte ett vanligt luciatåg såklart, utan lite anpassat till veterinärer.

Det fanns till exempel en julgris med som inte ville bli huvudrätt på julbordet, utan hellre blev en lussegris. De sjöng om trikiner och andra parasiter. Om att vi skulle ha så kul på patologin, för nästa år kommer farmakologin. Det var till och med en pingvin med i tåget! Kan gissa var den kommer från.. :p

Nu är maskinerna klara!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0