Don't stop me now,

I'm having such a good time, I'm having a ball



Freddie Mercury är grabben hela dan! Och denna låt gör mig alltid lika glad :D

Idag var min enda lediga dag denna vecka. Följde med mor & far till Umeå på mässa, Stora Nolia. Enormt stort, enormt mycket grejor att bara gå runt och kika på. Jag gillaré!

Pappa var på styrelsemöte på förmiddagen så jag och mamma gick och rekade bland fritidsstugorna. Nästa gång jag & Tobias kommer hit ska vi nämligen få bo i en alldeles egen liten stuga bakom huset. Vi kikade på många stugor men kom enväldigt fram till vilken stuga det blir, en 15 kvadratmeters från Sorselestugan med mellanvägg så att det blir två rum. Jag tror det blir jättebra och riktigt mysigt! Har redan börjat fundera över hur man ska inreda den..;)

Efter det gick vi för att leta rätt på lite grejor som saknas inför fjällvandringen i Hemavan nästa vecka. Igårkväll tog jag nämligen fram packlistan, tog fram allt jag kunde hitta, och strök eftersom på listan. Så idag köpte jag ett riktigt bekvämt underställ för 98 kr plus en snygg fleecejacka för samma pris. Nöjd!

Tillsist hann jag med att handla ett par klädesplagg på TeamSportia för 149 kr sammanlagt, och därefter fastnade jag i en riktigt kul monter med en massa små hobbyprylar som jag tänkte pyssla med resten av sommaren (om jag nu får tid). Vad det är tänkte jag inte avslöja, eftersom en viss snygging fyller år snart ;p Det var väl det mesta. Dreglade lite över de nya snöskotrarna en stund också såklart ;) Och ja, hann faktiskt köpa en till present åt älskling också ;)

Åkte på IcaMaxi, fast jag gick på H&M under tiden och letade fram ett par nya jeans. Alla mina favoriter börjar nämligen vara helt utnötta, så snälla farmors försök att laga dem är snart förgäves..:/ Så inför hösten måste garderoben förnyas en del!

Så, på hemväg stannade vi till på MediaMarkt, tänkte kolla deras utbud av mobiler eftersom jag nu dras med en gammal avlagd & trasig mobil som jag knappt hör något i och som inte kan ta emot mms och inte har någon högtalare, så jag missar alla samtal. Skittelefon! :/ Men ingen ny blev de heller, alla som hade hyfsad kamera var för dyra för min budget så det sket sig. Hittade däremot en jättefin dammsugare som jag ska övertala T att vi måste köpa ;)

Nu tänkte jag äntligen berätta poängen med detta utdragna inlägg :p Skulle gå på toa innan vi åkte hem igen, men en snubbe han före mig dit. Så jag satt mig och väntade utanför i en fotölj med massagedyna på och satte igång en härlig shiatsumassage. Och där fick jag sitta, säkert 10-15 minuter, men istället för att bli irriterad så kände jag mig bara LYCKLIG. Skön massage, avslappnad efter en lång dag, fått shoppa lite, och så till råga på allt så spelades Queen med låten ovan i en högtalare nära mig! Livet är faktiskt allt bra underbart. Jag njuter av sommaren, men ser också fram emot att få åka tillbaka till vackra Uppsala, läsa till veterinär, träffa fina klasskompisar - och bäst av allt, få umgås JÄMT med min allra käraste pojkvän! :D 








Kommentarer
Postat av: lillasyster

men, du vet väl om mitt lilla sjabbel med min nuvarande mobil? jag kan ju ordna en till, gratis, åt dig.. fråga mamma om vad hon tycker, så kan jag ju alltid fixa det :)



jeans vill jag inte ens höra nåt om! måste köpa nya jag med, alla mina är för små. vi får dra ut på jeans-jakt tillsammans nån gång! hälsar på dig i uppsala en helg. låter d bra? ;)

2009-08-08 @ 13:42:35
Postat av: igen

(köpte ju en mobil när jag hade kunnat få den gratis dvs. kan fortf få en gratis av 3. beror på om du vill ha en 3-mobil.)

2009-08-08 @ 13:44:17
Postat av: Sofie

lillasyster <- Jaså?? Ja de är klart jag vill ha en 3-mobil, jag har ju 3-abbonemang! De vore ju superbra om du kunde fixa det, ska fråga mamma..



Jaså har du äntligen ökat i vikt?? ;) Du får jättegärna hälsa på mig i Uppsala, och du är ju så bra på att hitta kläder till mig :D Annars vet du ju att jag har blivit lovad skjuts till Örebro också om jag ska komma dit :)

2009-08-09 @ 08:54:07
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0