Ambulans-Janne

Måndagmorgonen började bra med sol och värme. Hann jobba undan snabbt så att jag fick en rejäl rast, och gav mig iväg på en cykeltur med jycken innan (hans) frukost. Det var faktiskt superhärligt, och jag kände mig nyttig både för min och Epoxys skull. Den senaste tiden har jag ju som ni vet ägnat mest tid åt hästarna och inte åt att träna vår käre vovvsing. Men det ska jag ändra på nu tänkte jag! 

Längtade hela dagen efter att få sluta jobba för att få komma hem och bara mysa för en gångs skull. På sista stället för dagen går det dock inte riktigt som planerat. Vårdtagaren var dålig och vi gjorde allt för att få upp henne ur sängen, men fick ge upp och ringa ambulans. Här ute i obygden får man dock vänta ett tag, så klockan hann bli fyra innan vi var färdiga och jag fick åka hem.

Men så till det underliga - döm om min förvåning när jag ska gå ut och ta emot ambulanspersonalen och får se "Ambulans-Janne" från tv-serien Sjukhuset ! Eller ja, om jag ska vara ärlig så dröjde det ett tag innan jag fattade vem det var, iaf långt efter att vi hade skakat hand och han presenterat sig för mig som just Janne. Först funderade jag över hans tydliga Stockholms-dialekt, sen över att det stod Akademiska Sjukhuset på hans tröja. Till sist säger en anhörig: Hörru pöjk, jag känner igen dig! Är inte du från tv? Generad svarade han tveksamt mjaa. Och berättar att han bara är här en vecka och ska lära sig hur vi jobbar här. Och säger att det hittills varit jätteintressant fastän det bara är hans första dag.



Min första tanke var: tänk att jag har flyttat till stora staden Uppsala, från lilla lilla Gunnarn, men att det ändå är HÄR i byn jag träffar på en äkta Uppsala-kändis! Är det inte ironiskt så säg! :p

Hmpf. Imorgon kl 11.25 får jag intaga lunchen framför tv:n, måste ju se Sjukhuset, haha. Enligt hemsidan händer detta: 

Heléne får ett larm till en man med misstänkt hjärtinfarkt. ST-läkaren Åsa får en sökning till BB där man upptäckt att en nyfödd bebis har förändrad hudfärg. Janne åker på ett prio ett-larm till en kvinna som ramlat och slagit sig i huvudet. ST-läkaren Elisabeth gör en lumbal punktion på en patient med svår huvudvärk. Senare får hon in en patient som förlorat sin förmåga att prata eller röra sig, och man misstänker att patienten drabbats av en stroke.

Spännande värre. Okej, jag vet, men lite kul var det faktiskt! ;)

Kommentarer
Postat av: Ida A

haha.. sååå häftigt! ;D

2009-08-03 @ 20:16:15
URL: http://www.luckylad.se
Postat av: Sofie

Ida <- Vad kul att du tycker de, haha! ;D

2009-08-03 @ 21:56:18
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: lillasyster

haha, såg du dig i tvn nåt då eller? :D

2009-08-05 @ 12:21:05
Postat av: Sofie

lillasyster <- haha nä dom filmar ju bara på Akkis, inte i gunnarn heller :p

2009-08-05 @ 22:46:39
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0