Premiär

Har just kommit hem från årets första agilityträning!

Vi har faktiskt varit och tjuvtränat ett par gånger på banan innan, men ikväll var det officiellt. Hopp & långhopp stod på schemat. Epoxy var jätteduktig som vanligt, egentligen är det ju vi som behöver träna och inte han. Bara man visar ordentligt så klarar han allt, jag lovar! :)

Vi fick dessutom en ny bekantskap, en pinscherhane på tre år. Även Epoxy fick närkontakt, av det tuffare slaget... Just den rasen har ju intresserat oss förut (iofs bland många andra raser), men ikväll var det T som blev sugen. Jag stod istället vid staketet in till lydnadsplanen och suktade efter alla stora, fina och duktiga brukshundar. Mallar, rottisar, you name it.

Inser ju att det skulle vara roligare ifall vi hade två hundar, så att vi kunde träna samtidigt. Jag stod mest och tittade på (och frös) ikväll. Men vilken sorts hund man ska skaffa är den eviga frågan! Jaja...

Nästa torsdag ska jag allt filma en snutt när mina duktiga pojkar går ett varv på banan. Upp till bevis! ;)

Kommentarer
Postat av: Linnea och Filip

Här i Umeå är det riktigt april-väder idag...är sol/snö/hagel/regn/mulet om vartannat... hehe typ alla väderlekar på samma gång. Vill också börja med agility. Har tänkt att anmäla oss till någon nybörjarkurs i vår. Bara tiderna passar så :)

2009-04-17 @ 13:33:33
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja, filma lite...kul att se på distans vad som händer....

2009-04-17 @ 17:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0