Sköna söndag

Vi har haft en lugn och mysig söndag idag! Den började med sovmorgon idag igen, sen åkte vi ut i svampskogen för att se ifall trattkantarellerna hade hunnit växa nånting. Underligt var det dock att de som var små sist nu hade blivit svarta och dåliga. Det var mycket annan svamp som var mjuka också. Tråkigt! Lyckades iaf få ihop någon liter med trattkantareller.. Epoxy var iaf nöjd över motionen han fick genom att springa mellan oss! ;)
 
Eftermiddagen spenderade vi hemma hos grannarna, som nu flyttat in i samma trappuppgång. Väldigt smidigt när man ska hälsa på, att bara ta hissen dit ;) Vi bjöds på fruktsallad - mums! Sen fick jag en lekstund med lillan, mysigt värre :)
 
Ikväll har jag bjudit älskling på crêpes med trattkantarellstuvning, utan vetemjöl alltså. Tålamodskrävande stekning verkligen, de ville inte riktigt hålla ihop, och så brände de fast i mitten trots stora mängder smör. Nåja, jag lyckades komma på ett sätt tillslut, och gott blev det faktiskt! Till efterrätt blev det världens enklaste "äppelkaka": skivade äpplen med kanel, blandade nötter och kokos på, rostat i ugnen; med turkisk yoghurt och honung till. Enkelt och snabbt men gott!
 
Mys med tända ljus framför X-faktor tidigare ikväll
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Nu har du verkligen kommit igång med bloggandet! Det är roligt att läsa dina inlägg och få inblick i vardagen. Tänk att ni hittar kantareller i Uppsala. Det är inte bara i fjällen det finns. Kram

Svar: Japp, få se bara hur länge det håller med tanke på att jag kommer börja plugga mycket nu snart. Men så länge det är någon som läser och kommenterar så blir jag ju peppad att fortsätta ;) Nädå, det finns gott om kantareller här! Skulle bara vilja lära mig fler svampar..:p Kram
ofiie.blogg.se

2012-09-17 @ 06:42:01
Postat av: mormor Ulla

Helmysigt ser ni ut att ha det.

Svar: Mysigt var det! ;)
ofiie.blogg.se

2012-09-21 @ 21:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0