Mormors 70-årskalas

I helgen var det alltså äntligen dags att fira min allra käraste mormor & vän som snart fyller hela 70 år!! Har ju inte kunnat skriva någonting om förberedelserna eftersom hon läser min blogg, och det var väldigt viktigt att vi inte avslöjade något om programmet..

Vi - det vill säga hela den närmsta släkten - har alltså peppat och klurat inför hennes fest ända sedan före sommaren. Mormor hade önskat sig underhållning i present, och då slår man på stort såklart!! Allting underlättas verkligen av att allihopa är sjukt begåvade med talang inom musik, sång, dans, ljud och ljus. Väldigt kreativa och duktiga är dem! Plus att vi hade lite förstärkning i form av Tobias kusin V som är en duktig sologitarrist & sångare.

Jag hade en idé från allra första början om att vi skulle ha en modevisning som visade kläder från olika årtionden i hennes liv, ackompanjerad av hennes favoritmusik från olika tider, samt berättelser om vad hon gjorde då. Mostrar & kusiner spann vidare på denna idé och det slutade i att vi gjorde ett Melodikryss som gick igenom hennes liv och favoritmusik, med olika inslag med sång, musik, dans - och tidsenliga kläder från mormors vind.

Jag tror jag kan tala för både mormor och alla hennes gäster att vår show var väldigt uppskattad! Det var riktigt roligt att få medverka också, jag säger som pappa - det är sådana här dagar man minns resten av livet!!

Nog pratat, jag låter bilderna tala istället ;)

Överblick på lokalen & gästerna - nästan 60 till antalet..

Glada gäster går tipsrundan som jag hade skrivit ihop :)

Melodikrysset började så med bilder från mormors uppväxt

Första numret - kusin C sjunger Memories, moster spelar piano till

Farbror N spelar Elvis med Teddy Bear

Mamma & mostrarna i Syföreningsboogie

Kusin J på modevisningen - gammal baddräkt

Moster G i vacker klänning & hatt

Lillkusin E med tratt & ratt gör succé

Mosters man S med sina krumbukter

Lillasyster M med gullig väska & hatt

Jag själv i en bedårande vit & gul utstyrsel

Pappa avslutar modeshowen med en väldigt speciell klädsel :)

Lillasyster L sjunger Thank You For The Music, moster G på piano

Lillebror S äter korv & blir tjock om magen, jag & kusin J äter palsternackor och får spänst i benen ;)

Kusin F som Michael Jackson i Billie Jean, bakom dansar kusin C & M

Lillasyster M spelar mormor framför bilder från alla hennes resor

Jag i scarfparaden som representerar damkören mormor sjunger i

Blandad kör sjunger En vänlig grönskas...

Slutnumret! Farbror N sjunger I Can Jive som Jerry Williams framför Släktbandet 

Tobias kusin V solar lös på elgitarren

Släktbandet - lillebror S på trummor, mosters man S på piano, kusin C & moster M på saxofon, moster G på bas, mamma, lillasyst L & kusin M på sång, Tobias kusin V på elgitarr och pappa på akustisk gitarr. Farbror N på sång!



TACK alla inblandade!! Tack hela min släkt för att ni är så fantastiska att vara tillsammans med! Tack alla gäster för att ni uppskattade vår show! Tack Tobias för att du fotade alla bilderna! Tack Joel för att du filmade alltihopa! Tack mormor för att du lät oss ordna underhållningen, tack för att du finns och förgyller våra liv!

Jag älskar dig!



Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Här sitter jag och minns och gråter av lycka. Tänk att jag har så underbar släkt. Tack för allt jobb ni lagt ned så att jag fick vara med om en så underbar, fantastisk kväll med er. Ni är orsak till all min glädje i livet.

2011-08-23 @ 13:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0