Inneboende

Som sagt har vi haft besök här nästan en vecka, har varit så mysigt att ha L här så pass länge. Mot slutet började det ju nästan kännas som att hon bodde här. Sista kvällen frågade L också om vad vi skulle säga om hon flyttade in. Både jag och T tyckte det var okej :D Synd bara att hon just har börjat en utbildning nere i Småland :p

Vi har hunnit med alldeles lagom mycket dessa dagar! På torsdagkväll efter en god middag åkte vi iväg på buggträning. L fick också prova dansa, med skräckblandad förtjusning ;) Kul var det!!

Fredagen var jag ledig, härligt nog, så vi åkte iväg på stan efter hundens morgonpromenad. L hittade lite kläder, jag var duktig och köpte ingenting :) Sen fikade vi på ett café. Mysigt! T hämtade upp oss efter jobbet, sen åkte vi hem och hjälptes åt att laga världens godaste tacogratäng. Mums, och den smakade fantastiskt i kombination med Idol på tv också ;)

På lördagen åkte vi ganska omgående ut på gården för att rida. Hade ju inte varit där på länge, så döm om min förvåning när Jennifer gick superfint. Hon måste verkligen fundera på vad jag försöker lära henne mellan gångerna.. Duktiga pålle! Var trevligt att träffa alla människor också ;)



Väl hemma åt vi ugnsstekt röding med pressad potatis. Efter middagen blev vi sugna att träffa mer folk, så när vi fick nys om att M hade tjejkväll hemma hos sig lyckades vi snabbt bli inbjudna och åkte dit! Vi hade superskoj, med en massa trevliga tjejer och roliga spel. När de skulle dra vidare ville vi inte riktigt att kvällen skulle ta slut, så istället för att åka hem följde vi med ut och dansade.

Var kul men alldeles för högt ljud, så efter en timme gav vi upp och körde hem igen. På hemvägen blev jag stannad av Polisen två gånger och fick blåsa för första gången här i storstaden! Och så hade jag inte mitt körkort (det var i Småland, men det är en annan historia), men det gick tydligen bra ändå :)

Söndagmorgon gick jag, L och Epoxy ut på långpromenad ut till en fin utkiksplats där vi satt och pratade en stund. När vi kom hem igen var vi duktiga och pluggade ett tag. Under tiden var T ute på stan, han överraskade oss när han kom hem med nya kläder och ny frisyr :) Därefter lagade vi middag innan det var dags att åka på buggkursen. Näst sista gången, jag kommer sakna alla!

På måndagen gick jag i skola på förmiddagen, L stannade hemma för att plugga. När jag kom hem gjorde vi färdigt maten, tjälknöl med potatisgratäng! Efter mat åkte vi till S för filmkväll med tjejerna. Mysigt! Supergod morotskaka fick vi dessutom, och drack pepparmintste :) Synd att filmen slutade så dåligt bara..

I tisdags morse åkte alltså L hem igen, så nu är det alldeles ensamt här igen. T stannar kvar på jobbet och tar igen förlorad skruv-tid. Och nu har snön kommit! Men den börjar redan smälta dock.. Hittade en bild jag fotade för någon vecka sedan, innan snöovädret. Här går jag med hunden varje morgon. Vackert!





Kommentarer
Postat av: Inger

Roligt med en rapport från storstan. Ni verkar ha haft en härlig vecka.

2010-11-12 @ 20:44:35
Postat av: Sofie

Inger <- Ja eller hur, jag tänkte på dig när jag skrev ;) Vi hade en superkul vecka!! Nu ska de inte ta så lång tid innan nästa gång vi ses :p

2010-11-12 @ 21:45:51
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Malin

hur kan du va ute o köra utan körkort.. :o Har ännu inte blivit stoppad av polisen än i örebro, är faktiskt rädd för det haha

2010-11-17 @ 19:47:52
Postat av: Sofie

Malin <- Ibland måste man ju, dessutom har jag blivit stoppad MASSOR med gånger i Storuman, och då har det alltid gått bra ändå :)

2010-11-18 @ 18:31:15
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0