Populär labbråtta

Som jag sa igår så skickade jag ut ett mail till treorna och frågade ifall någon kunde vara så snäll att bli min nya fadder, då jag tydligen blivit helt övergiven av min gamla. Kände mig inte lite populär när mail-svaren bara rasade in igårkväll! Bara att välja och vraka, så med största sannolikhet har jag nu en finfin fadder! :D Hoppas på en lika fin fadderpärm inom rimlig tid också ;)

Idag har vi haft en riktigt lång och jobbig dag, förmiddagen ägnades åt redovisningar av virusinfektionssjukdomarna vi arbetat med i grupper. Eftermiddag spenderades än en gång på SVA, Statens Veterinärmedicinska Anstalt, på laboratorium. Iklädda vita rockar pipetterade vi virus, antiserum och blod i all oändlighet. Bara idag använde vi fyra stycken 96-hålsplattor, som skulle fyllas med alla möjliga lösningar i olika mängd och därefter titreras. BLÄ! Någon labbråtta blir det då aldrig av mig.

Dessutom pendlade jag hela tiden mellan att känna mig som världens mest korkade människa, eftersom jag inte tycktes fatta nånting alls av vad vi höll på med, till världens smartaste människa då jag fick förklara något för min labbkamrat. Vårt sluresultat kändes total-fel så vi var helt förtvivlade. Alltihop slutade dock med lycka, då en av lärarna så att vårt resultat var helt rätt! Efter tre dagars intensiv labbning var det verkligen vad vi behövde höra!

Hann med bussen hem, hoppade av på centrum för att handla lite. T mötte upp mig där. Laga mat, ut med hunden, äta - och så var klockan 18. Gick in på brukshundklubbens hemsida för att se att det verkligen var agility ikväll - och upptäcker att träningen av någon anledning bara denna kväll är kl 18 istället för 19 som vanligt!! Då var det bara att ge upp den tanken :( Dessutom såg jag att träningarna bara håller på tills den 8 oktober! En futtig månad, det känns otroligt tråkigt..

Älskling håller på att tvätta bilen nu, sen så lyckades han övertala mig att jag skulle följa med honom och springa. Jag vet ju att jag mår bra av att träna, det gör mig så mycket gladare och piggare, men jag tänker också på att jag med största sannolikhet kommer ha massa träningsvärk på lördag (med tanke på att jag sprungit en enda gång i sommar). Då fyller T år, och vi hade tänkt åka på Gröna Lund. Nåja, jag får ta det som det kommer :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0