På topp!

Denna vecka har börjat oerhört bra, humöret är helt klart på topp! :D



Igår hade vi den sista laborationen, vi fick redovisa våra resultat och allt föll till slut på plats. Av 20 grupper hade väl ungefär tre stycken fått fel resultat. Vi var såklart INTE en av dem ;) Den meste labbhandledaren avslutade med att ösa beröm över vår klass, han menade på att folk som jobbat med detta i 20 år kunde ha problem med den intensiva pipetteringen. Woho, det kändes riktigt bra att få höra efter allt slit! :) Därefter bjöd de på fika, nybakta kanelbullar och en stor kopp kaffe. Det var vad jag behövde för att få världens iver!

Kom hem, plockade undan, diskade, och så gick jag ut med vovven för att lägga ett spår! Älskling mötte mig vid skogen och höll hunden medan jag la spåret. Hem igen, lagade mat, åt, diskade igen och så ut och ta in spåret. Denna gång fick T gå med Pox, för första gången på mycket länge. Det gick väl sådär. Vi har mycket olika sätt att gå med hunden, därför ger det olika resultat. Se separat inlägg, och hjälp oss ifall ni har tips! 

Hem igen och så satte jag igång att beta av listan med sånt som jag aldrig orkar göra annars :p Handtvätta bh:ar, städa toaskåpet/hyllorna och skura allt kakel, skura diskhoarna, sortera och slå hål i mängder med papper, vattna blommor osv osv. Avslutade med att följa mina fina pojkar på joggingtur - jag tog dock nya cykeln eftersom jag ska försöka kurera mig. Blev riktigt imponerad på dem - vilken kondis de har! :)

Idag fortsatte jag i samma stil - diskade och plockade undan redan på morgonen, gick en ordentlig prommis med vovven och hann till och med träna apportmarkeringar med honom (är ju van att kliva upp i tid nu för att hinna gå). Vi har nämligen inte tränat någonting alls innan med apporterna, med tanke på att han redan är så föremålsintresserad så ville vi att han skulle koncentrera sig på själva spårningen. Det verkar ha fungerat för han är otroligt spårfixerad. Så nu är det hög tid att träna honom att visa ordentligt att han hittat en apport och därefter få godis, istället för som innan då vi la godis på marken bredvid. Tränar in det med hjälp av klicker och det fungerar utmärkt på honom! Jag tror att han kommer ihåg saker bättre ifall han har fått tänka efter själv och provat sig fram... Observera att bilden nedan inte är Epoxy. Fast nog skulle han också kunna apportera korv? ;)

Efter skolan träffade jag först min nya fadder - hon verkar nice - och fick min fadderpärm för År 2. Sedan kopierade jag alla gamla tentor till mitt egna fadderbarn. Vilket tyvärr tog alldeles för lång tid då papperet tog slut och jag fick vänta en TIMME på att de skulle komma och fylla på!! :(

Väl hemma stack jag & Pox ut på premiär-cykeltur tillsammans. Den vanliga långa rundan - han blev heeelt slut på! Hem, laga mat, äta och sedan ut och handla mera hundfoder. Det verkar fungera bra för honom! När vi kom hem med tio kilo frysfoder insåg vi att vi var tvungna att rensa ur vår yttepyttefrys. Jag passade på att frosta av den lite också så att mer skulle rymmas. T var så duktig han också och stuvade om i både kylskåp och skafferi. Nu har vi plötsligt en massa med utrymme! :D Avslutade kvällen med att baka mina livs första limpor! Nu luktar det ljuvligt gott i hela lägenheten. Hoppas bara att de blev goda - upp till bevis imorrn bitti!

Inget går upp mot att komma hem till en städad lägenhet, helt utan disk & dammråttor ;)

 


Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Oj,oj min tös vilken energi du har.Hur hinner du med allt??? Hoppas att du inte förtar dig. Skulle också behöva motionera mera, men just nu sliter jag med att måla fönstren till "ditt lilla bo".Snart klar.

Kram.

2009-09-16 @ 19:25:50
Postat av: Sofie

Mormor <- Haha, det är bäst att passa på medan energin finns! Ikväll har jag dock mest latat mig :p Vad snäll du är då som målar fönster åt oss! Tack för det :)

Blev det någon svamp i helgen då?

Kramar!

2009-09-16 @ 20:48:13
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0