Lågvarv

Åh, jag visste ju att dessa dagar skulle komma men jag gillar det INTE.

Igår när jag kom hem från skolan, efter första laborationen, var jag såå trött. La mig bara i soffan. Älskling kom hem från jobbet och fick laga middag. Han lyckades iaf dra med mig ut en sväng på brukshundklubben för lite lydnadsträning med hunden. När jag kom hem kände jag mig lite piggare och satte igång att plugga bakterier. Gick rätt bra faktiskt!

Sötis diskade så snällt (vi har hamnat i en GOD cirkel för en gångs skull) och gjorde smoothie. Vi har fastnat i smoothieträsket kan man säga ;) Sen fastnade jag i en film när T gick isäng. Kunde inte låta bli att se hela, den var så mysig: Systrar i jeans. Så jag kom inte isäng förrän halv tolv!

Idag fick jag stressa hem på lunchen, slänga i mig mat och därefter släpa runt en väldigt seg hund. Tillbaka på skolan och sätta sig på laboration igen. Vi ska labba varenda eftermiddag under denna kurs! Gjorde utstryk av e-coli, streptococker, stafylococker och nå baciller. Både på egengjutna agarplattor och på objektglas. Färgade in bakterierna och tittade i mikroskop. Plus en massa annat jox.

Var hyfsat slut på när jag kom hem men orkade iaf ställa mig och laga mat, hittade på en egen rätt :p Satte mig vid datorn en stund, tills älskling svepte upp mig i sina starka armar och bar mig till sängen :) Jag sa att han skulle få ångra det - efter att ha pratat en stund och älskling skulle ut och springa så somnade jag handlöst.

Nu har jag iaf lyckats ta mig ur sängen och satt mig vid datorn igen :p Hade tänkt läsa på inför morgondagens föreläsningar men papperna ligger ute i bilen :( Och nytt bröd hade jag också tänkt baka men jag skyller på att en viss L inte har skickat det än :p Nä, nu ska jag gå och diska lite så jag inte känner mig helt lat, haha :p


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad pluggar du? =)

2009-09-24 @ 11:17:48
URL: http://www.lovebuz.se
Postat av: Dessan

Mission Impissible filmen var askul :) Kanske ska träna upp kitty lite så vi får en kattversion ;)

2009-09-24 @ 12:43:15
URL: http://deessant.blogg.se/
Postat av: Ida

systrar i jeans.. jasså finns den på film? Har bara läst boken :)

2009-09-26 @ 20:44:21
URL: http://www.luckylad.se
Postat av: Sofie

Ida <- Ja, jag visste inte ens att det fanns böcker, haha :p Men då kanske du ska se filmen då, om du gillade boken? :) Dessutom läste jag att det har släppts en Systrar i jeans 2 i år!

2009-09-27 @ 20:10:12
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0