Hujedamej

Är inte lite skolless just nu..

Tentan igår var riktigt svår. Blev så irriterad över att lärarna sagt att den skulle se ut som förra årets tenta (vilken var superenkel och enbart innehöll allmänna frågor om bakterier), eventuellt med någon längre fråga.

Pyttsan. Den såg heelt annorlunda ut. Istället för 15, var det 60 maxpoäng. ALLA frågor var svårare än förra årets. De gick in på en sådan detaljnivå, som jag inte alls trodde att vi skulle behöva kunna. MASSOR med frågor var av typen: hur diagnosticerar du denna bakterie? Trots att lärarna själva sagt att "sådant behöver ni inte kunna om ni inte har tänkt jobba på lab, och då kommer ni ändå att lära er det då". 

Så jag önskade att jag hade tagit mig i kragen och verkligen pluggat bättre. Men då sa min vän L, att även om hon hade haft mer tid att plugga, så hade hon ändå aldrig fått för sig att plugga på det som kom på tentan. Då kändes det faktiskt lite bättre. Och om inte jag klarar den, så är det säkert fler än mig som kuggar. Fast godkänt-gränsen var rätt låg så jag hoppas ändå!

Idag fick vi också en chock. De hade ändrat i schemat utan att meddela oss. Istället för att sluta 12, slutade vi klockan två, så jag var tvungen att susa hem till hunden på lunchen. Några kompisar skulle på stan efter lunch så det blev förstås försenat också. Slutade med att jag var sen hem, det blev sen middag och nu är det plötsligt Desperate på tv. Har förstås varit ute med vovven en sväng också, han fick sällskap av sin vän dobermannen (och jag fick förstås också trevligt sällskap). Skönt att han fick springa av sig, efter en lång dag här hemma.

Vi har också hunnit röja lite härhemma och putsat på hunden. Ihelgen är det utställning nämligen. Usch, jag har ingen bra känsla angående våra chanser i ringen för tillfället. Inte med tanke på hur vovven mår.. :(

T lyckades iaf liva upp stämningen med en överraskning (igen) i form av glass. Gott! Nä, tillbaka till tv:n & hundsaxen. Inte samtidigt dock :p


Glass med banan & chokladsås, mums. Observera ♥-strösslen ;)


Kommentarer
Postat av: Inger

Hoppas det gick igenom med tentan i alla fall. Vi håller tummarna. Har du lite lov nu?

2009-10-28 @ 12:37:34
Postat av: Heyli

härligt att du också gillar benvärmare :) men håller med om att dom ska nog inte vara fluffigt rosa, tur de finns normala ;)

2009-10-28 @ 19:44:24
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Sofie

Inger <- Ja, någon omtenta vill jag inte ha! Nej, inte det minsta. Har haft föreläsningar om parasiter sen igår, imorrn har vi lab igen. Aldrig får man ta igen sig :( Suck..

2009-10-28 @ 21:24:34
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0