Rough day

Denna måndag har varit riktigt tung. Började ju bra med att vårt vatten blev "lagat", fortsatte ännu bättre med att födelsedagsbarnet A bjöd på kladdkaka med grädde & hallon, men slutade otroligt mycket sämre.

Allt började med att jag fick höra att vi inte var lediga under eftermiddagen, trots att schemat sa motsatsen. Istället för att komma hem efter 12 och kunna ta itu med min långa To do-lista, fick jag cykla järnet hem på lunchen. Då föreläsaren (från Brasilien by the way) dragit över tiden, var jag hemma halv ett. Var bara att ta med sig lunchlådan ut på hundpromenaden! Kom ändå sent till skolan igen..

Föreläsningen handlade om hur man gör en bra poster. Intressant iofs, men med en sämre betydelse. Vi ska nämligen i grupper om 6-7 studenter göra ett arbete UTANFÖR skoltid, som ska presenteras på just en poster. Problemet är bara att den ska vara inlämnad för tryck senast den 4 januari. Vilket innebär innan jul med andra ord. Och det fick vi veta nu. Ännu en tyngd på mina axlar, som måste fixas inom en snar framtid.

Eftermiddagen fortsatte med en tentagenomgång (den där hemska bakt-tentan). Huvva. Timmar fyllda med åsikter från studenter som känner sig förda bakom ljuset. Frågor besvaras av lärare som vägrar erkänna att de kanske gjort något fel, trots att en högre instans tagit beslut om att sänka godkäntgränsen på tentan - för att den bästa klassen på många år, inte lyckats få poäng på frågorna. Detta har alltså i princip aldrig hänt förut, och beror INTE på att så många kuggat, utan snarare på att något stort missförstånd har skett.

Detta försöker vi förklara för kursansvarig, som absoluuut inte kan förstå vad som orsakat alla bekymmer. Som hon själv skapat genom att ge felaktig information till oss innan tentan. Jag blev lite frustrerad när det vi sa inte verkade gå in, och hon dessutom insisterade på att det var omöjligt att skriva tydliga tentafrågor. Till slut bad jag dem att titta på Parasitologitentan för att få tips om hur man faktiskt KAN skriva frågorna så att de bara kan besvaras på ett sätt, och studenterna får en ärlig chans att få visa vad de kan. Såklart ignorerade de mitt uttalande. Suck, stön och elände.. GLAD är jag iaf att jag inte behöver göra omtentan!!!

Supertrött var jag när jag kom hem, ställde mig och lagade mat, åt, diskade och åkte ut på centrum och handlade det som inte fanns förut när vi storhandlade, plus mera hundmat. Väl hemma stöp jag isäng. Försökte läsa i Immunologiboken, men precis som i helgen så ville orden inte fastna. Till slut gav jag upp mina principer och tog fram överstrykningspennorna. Åhej, vad mycket lättare det gick, och roligare det blev! Även om det innebär att jag måste behålla boken sen :p

Så dagen fick ändå ett vettigt avslut, med många sidor lästa i boken. Mellanbror var här ikväll också och briljerade i vårt nya Guitar Hero-spel. T bjöd på chokladpudding & glass, mums ;) Nu ska jag duscha och sen slänga mig i sängen på riktigt! :D


This is happy me, -07



Kommentarer
Postat av: Dessan

Ja kan int annat än att hålla med. Så där är hela vår utbildning, alla våra tentor, alla lärare. Dom vill inte inse att utbildningen kanske måste förbättras, att det finns frågetecken, att saker måste förändras. det är som att allt ska vara så självklart för oss studenter. Gud va ja önskar vi vore grannar så kunde vi komma in å gnälla hos varandra =)

2009-11-24 @ 13:38:29
Postat av: andara

du är jätte snäll om du kommenterar mitt inlägg om vilka skor ja ska köpa, för jag behöver era åsikter , jag har ingen aning! så tack om du kollar in och lämnar en kommentar om vilka som är finast! :)<3

2009-11-24 @ 14:15:18
URL: http://andara.blogg.se/
Postat av: Inger

Vad de hittar på!! En poster på sin lediga tid. Vad tänker de på. Det är ju snart jul ju. Klappar ska köpas, gardiner ska strykas, ljusen ska stöpas och stian ska skuras och en massa annat som man faktiskt måste.;)

2009-11-24 @ 14:30:01
Postat av: Linnea

Hej!

Ja den 5e januari är vi nog hemma :) Över nyår är vi borta men vi kommer hem på nyårsdagen eller dagen efter det, beroende på hur vi mår och orkar... Men vi kan ju höras närmare. Kram

2009-11-24 @ 14:59:40
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Dessan <- Vad tråkigt för er, det här är faktiskt den absolut sämsta delkurs vi haft, resten av kurserna har jag inte så mycket att klaga på så överlag är det en bra utbildning! Hoppas verkligen att ni lyckats få dem att lyssna en del iaf så kommande studenter får det bättre..



Jaa, att bo granne med dig skulle vara fantastiskt, vi skulle vända även de sämsta dagar till skratt! ;)



Inger <- Precis, man har faktiskt väldigt mycket att göra innan jul. Men om man bara hade fått veta det tidigare så hade det ju inte känts lika jobbigt...

2009-11-24 @ 18:37:49
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0