Ensam

Känns så tomt nu när familjen har åkt hem. Det var så skönt att ha dem här! Glömde nästan bort att jag var sjuk. Trots att jag var riktigt dålig fredag-lördag. Var tvungen att vara hemma från skolan, vilket inte händer ofta. Faktiskt första gången sedan jag började utbildningen. Man missar så otroligt mycket! Har varit i skolan nu idag och igår men det är riktigt tungt. Är helt slut på när jag kommer hem.. Idag gjorde jag en specialare och mikroskoperade på lunchen så att jag kunde gå hem tidigare. Det var välbehövligt.. 

Har inte pluggat något alls nu när jag har varit sjuk. I fredags tittade jag på åtta avsnitt av Gossip Girl - äntligen fick jag tid till sånt nöje. Dessvärre har vi basgruppsmöte imorgon så ikväll MÅSTE jag göra klart arbetet.. Suck. Tobias ska se hockey hos några kompisar så jag kommer sitta här själv och plugga. Kommer nog tröstäta lite Häagen dazs-glass med cookie dough smak så kanske det känns bättre. Mums ;)



Tänk om jag kunde bli frisk någon gång så att allt kunde börja kännas bättre?!

Kan tala om att det inte är någon höjdare att gräva runt bland magar & tarmar i timmar när man mår dåligt. Lukten är inget vidare heller. Förra veckan hände en grej som jag faktiskt hade förväntat mig skulle komma tidigare. En klasskamrat fick vända i trappen och springa tillbaka. Orsaken kan ni ju själva lista ut. Nej, lukterna är inte nådiga. De sätter sig dessutom i håret, kläderna och händerna - trots att man har rock, förkläde och handskar. Epoxy undersöker mig alltid grundligt när jag kommer hem efter en dissektion. Kanske har jag tagit med mig några "godsaker" hem?

Imorgon kommer en hel häst till Asis. Den tillhör årskurs 3 men eftersom vi har anatomi samtidigt kommer vi inte kunna undgå att se den. En häst är ju som svår att missa. Någon hade skrivit på tavlan inne på Asis: "Vi ska försöka täcka över huvudet så att det inte känns obehagligt för er att se den". Det-som-inte-syns-finns-inte-principen alltså. Jo jag tackar. Vad skönt det ska bli på påsk - då ska jag få träffa levande djur för omväxlings skull! ;D

Kommentarer
Postat av: Ida

ojoj.. döda djur är lite läskigt tycker jag. Fast du verkar ju klara det bra :) Längtar till påsken, inte alltför länge kvar.. Hur är det med Epoxy?



Kramar!

2009-03-03 @ 16:46:44
URL: http://www.luckylad.se
Postat av: Inger

Vad gott med sån glass...mmm. Jag ska baka en äppelpaj snart för Syrran med familj kommer hit ikväll. Annars har jag haft en skön ledig dag idag med diverse hemmapyssel. Städning, disk, tvätt och sånt. Nu är det rent och maten puttrar på spisen:)

2009-03-03 @ 17:08:07
Postat av: Dessan

Åååh, vad mysigt att ha familjen på besök!

Och det bästa när man är sjuk är faktiskt tonvis med glass och MASSA disneyfilmer!! :D

2009-03-03 @ 18:43:50
URL: http://deessant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0