Sjukling

Det har varit en underbar helg med massor på schemat - så mycket att det tog på mina krafter så att jag blev sjuk. Eller förkyld rättare sagt. Så nu ligger jag mest på soffan och dricker te och knaprar halstabletter. Tur att jag har fina älsklingen som är så söt och tar hand om mig! Igårkväll strök han mig över håret tills jag somnade. Kärlek! :D

I lördags kom ju som sagt mormor hit. Hon hade med sig suuupergoda weinerbröd - jag som egentligen inte brukar gilla sånt men dom var goda! Efter att vi hade fikat och pratat en bra stund, plus visat henne lägenheten såklart, åkte vi ut till Gränby centrum. Mormor ville se det stora köpcentret. Efter att vi hade gått på ett par affärer kom våra vänner hemifrån dit! Det var riktigt kul att se några kända ansikten här i Uppsala! Vi gick och fikade lite till allihopa tillsammans. Det var slut på kaffe dock så T beställde espresso för första gången. Vi fick oss ett gott skratt av att se hans min när han skulle dricka ur den lilla lilla koppen. Inte riktigt hans stil om jag säger så :p

Sedan skiljdes vi åt, skjutsade hem mormor och åkte hem och åt pannkakor. Ställde mig sedan och bakade lite tills kl åtta då vännerna kom hit till oss för att se Melodifestivalen. Mycket trevlig kväll hade vi tillsammans!

Söndag då - vi skulle åka ut till Fjällnora utanför Uppsala och grilla med moster, farbror, kusiner och mormor. Slutade med att vi hade fyra okända människor i baksätet som ville följa med (okända för oss alltså, inte för mina släktingar). Var väl inte strålande sol ute precis men det blåste iaf inte och var inte så kallt. Vi åt tadzjikisk specialitet nämligen shashlik vilket är grillspett långsamt grillade över glöd. Mums! 

Efter maten gick jag och Tobias och hyrde långfärdsskridskor, för första gången! För er som kanske inte heller har testat sådana kan jag berätta att de är längre än vanliga skridskor och har bindningar som man spänner fast runt speciella pjäxor. Lite mer likt skidor alltså. SVÅRT var det! Och jobbigt! Men kul :) Slutade med att Tobias fick åka bakom och putta på mig, då gick det bättre ;) Han var såklart en naturbegåvning, eller ja hans färdigheter berodde nog mer på hans hockeybakgrund ;p Vi gjorde en rätt stor snöboll också - hej kramsnö!



I veckan ska jag bara försöka överleva skolan, känns inte som att jag har råd att vara hemma någon dag. Alla föreläsningar är ju så viktiga! Vill inte missa en enda. Nåja, hoppas det går över snart. Helst innan fredagkväll, för då kommer mina kära föräldrar hit! :D  

Kommentarer
Postat av: Dessan

Sånna där skridskor har jag alltid velat testa (:

2009-02-28 @ 14:43:59
Postat av: Sofie

Hej Dess, kul att se dig här! ;)

Ja det måste du prova nån gång. Kul var det, men lite speciell teknik som jag inte alls fattade ;p En kompis som åker ofta tycker det är enklare än vanliga skridskor!

2009-03-01 @ 15:43:36
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0