Leva livet

Har inte suttit vid datorn på vääldigt länge (förra inlägget hade jag faktiskt skrivit i förväg :p)

Därför har det inte blivit några nyheter om vad som händer just nu. Skyller på att jag lever livet utanför dataskärmen numera, haha! Okej då, har väl pluggat en massa också..



I fredags var det ju den efterlängtade Återbjudningen som ettorna ordnat för oss. Blev imponerad över hur fint de hade pyntat, djungelinspirerat såklart. Om någon inte har fattat det än så var jag en färgglad papegoja :) God mat var det också. Sen sjöng amöborna en vacker sång för oss med hög fjäskfaktor, det gillas! 



Det bästa var ändå när treorna kom in, iklädda sitt mottema. Kan ni gissa vad de föreställde? ;)

 

Hade en fantastiskt rolig kväll, stämningen var på topp som vanligt :D

Resten av helgen var desto lugnare. Gick en långpromenad på lördagmorgon och såg sen Harry Potter. Även om jag läst boken tyckte jag att den slutade lite väl hastigt.. Efter det var de tentaplugg som gällde för min del. Fram tills söndagkväll då jag tog en paus och följde med pojkarna på Gränby centrum. Hittade en jättesöt tunika som jag ska ha på julafton!

Igår var det tenta som sagt. Det gick faktiskt bra! :) Röjde lite härhemma efteråt (blir lite dåligt med städning i tentatider), sen åkte jag ut på stan med K, där vi träffade resten av tjejerna. Vi firade bortgjord tenta med bio, så mysigt! Filmen var dock lite läskigare, det blev Flickan som lekte med elden. Ingen av oss hade nämligen sett den. Trots att tredje filmen också gick :p

Efteråt gick vi hem till A tills älskling hade grejat färdigt med bilen. Han & lillebror hade stannat kvar efter jobbet. Så när vi kom hem vid halvtio fick jag laga mat. Det blev min favoriträtt - stuvade makaroner med köttbullar. Så sent har vi aldrig ätit middag!

Idag började nya delkursen - Patologi. Spännande! Vi pratade om hur celler skadas. När jag kom hem satte jag mig med en hög med papper från höstens tidigare kurser, sisådär 30 cm hög.. Slog hål och satte in i en pärm. Allt rymdes inte dessvärre, så nu måste jag köpa fler om jag ska få ordning :p



Efter mat åkte vi på ishallen. Mellanbror hade fixat fribiljetter till kvällens match mot Växsjö som ligger tvåa i serien. Som brukligt när det är hemmamatch så vann Almtuna. Med 4-0 tillochmed, så det var kul att se! Värre var väl att jag hamnade i en intervju för Tv4:s lokalnyheter. Får väl se imorrnbitti om jag fastnade på film, haha :p

Imorrn är vi lediga, direkt på morgonen ska jag & L äta frukost på H&M, var något erbjudande hon hade fått. Sen blir de julklappshandel. På kvällen ska vi ut på gården igen och rida.

Ja ni ser, fullt upp hela dagarna. Men så länge man har kul så :) 


Ooops, höll på att glömma, ni kanske ville se hur jag såg ut också?! 
Här posar jag med snygga Robinson-Ida :D



Kommentarer
Postat av: Inger

Oj, vilken fin dräkt du har! Har du sytt den? Det var mycket jobb lagt ner på den dressen!

2009-12-03 @ 15:33:50
Postat av: Sofie

Inger <- Tack! Ja alldeles själv, lite stolt blev jag allt ;) Fast moster hjälpte till liiite :)

2009-12-03 @ 16:20:42
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: syrran

hahaha! fina pingviner! snyggt med soppåse över sig, haha.. söt dräkt du hade sen :)

2009-12-04 @ 20:52:59
Postat av: Sofie

Syrran <- Jamenvisst, helt otroligt stiliga var dom ;) Tack, är mäkta stolt över att jag gjorde den själv iaf ;)

2009-12-12 @ 19:31:13
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0