Tomt hus

Så var det helg, tyvärr har jag jobbhelg och älskling har åkt hemåt inlandet för att tävla i Burkarcupen imorgon, långlopp i Blattnicksele. Alla hjärtans dag spenderas alltså ensamt, i ett stort hus. Hoppas faktiskt att jag får åka in på kliniken och träffa bästa Maria imorgon så jag får nåt sällskap!

I år är det alltså premiär för Tobias på Burkarcupen. Pappa har deltagit i många år, tror han varit med sen starten.. Jag har bara tittat på tidigare. Sista åren har även lillebror varit med. Pappa har bearbetat Tobias under lång tid med skotersnack, till slut tog planerna fart om att starta ett eget team i Burkarcupen inför denna säsong, 2015. Förra helgen var det då tävlingspremiär i Bygdsiljum och tro det eller ej men de lyckades övertala mig att tävla då också för teamet!

Lyckades då vinna båda mina heat i backtävlingen, strulade dock till det med en tjuvstart i A-finalen, fick släppa förbi de andra men lyckades till slut ändå komma 2:a! :-D Gav såklart blodad tand, det var dessutom mycket mindre nervöst att deltaga än att titta på.. 


I teamet Gashäng Racing ingår alltså pappa, Tobias, min lillebror och jag, men även Tobias lillebror och hans tjejs bror, Samuels barndomskompis Z (uppvuxen i huset bredvid vårt och som även är tillsammans med Tobias lillebrors tjejs syster) och slutligen en junior som inte ingår i släkten utan är rekryterad :-) De är väldigt seriösa i satsningen med dekaler, sponsorer och till och med ett race-tält! Själv kommer jag inte delta till 100 %, både med tanke på jobbet men också på grund av att jag inte har nån egen skoter för tillfället. Får se hur det blir till nästa säsong ;-)


Pokalen jag vann förra helgen i Burkarcupspremiären!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0