She's alive!

Ojoj, nu blev det ännu längre uppehåll, nästan ett år har gått sedan jag sist uppdaterade. Livet bara rusar förbi! För några dagar sedan firade jag 1-årsjubileum på jobbet. Känns helt overkligt att jag jobbat som veterinär på heltid ett helt år. Jag lär mig nya saker varenda dag. Ändå har jag massor med år kvar att arbeta, hur mycket kommer jag inte kunna om några år till?!

Ett heltidsarbete som veterinär är dock mer än heltid om man räknar antal arbetade timmar. Ligger nog snarare runt 50-60 timmar per vecka i genomsnitt och arbetet är väldigt intensivt. Både tidsmässigt (hinner bara fika ett par gånger per månad) och tankemässigt så man blir sliten helt klart. Skulle ändå inte vilja byta jobb för allt i världen - jag älskar mitt yrke! Men önskade att jobbet inte tog så mycket av min energi som det faktiskt gör..

Sen blev jag riktigt sjuk i höstas, efter en 85-timmarsvecka, drabbades av lunginflammation och var sjukskriven 3 veckor. Borde egentligen varit hemma lite längre än så men var för trött för att orka bråka med läkaren. Så jag fick luftigt bokat och sov mellan patienterna på jobbet. Luftvägarna är fortfarande inte helt återställda så här 4 månader efter lunginflammationen. Det blir bättre för varje vecka, men jag har fortfarande inte vågat mig på någon träning eftersom jag får svårt med andningen bara av att pulsa i lite för djup snö på hundpromenaderna.

Just nu ser jag dock massor fram emot nästa månad, då ska jag ha min längsta sammanhållande ledighet sedan jag började arbeta. Jag och min käre make har bokat in en weekendresa till Paris! Egentligen har vi varit på väg dit sedan för 8 år sedan eftersom jag fick en Parisresa av honom i födelsedagspresent. En veterinärutbildning kom dock emellan! Nu är det alltså äntligen dags - vi tar det som en försenad bröllopsresa istället ;-) 

På tal om det har jag ju gift mig sedan sist! Lovar att jag ska skriva ett separat inlägg om det framöver ;-) Hade en otroligt fantastisk bröllopsdag som jag aldrig kommer att glömma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0