Plötsligt uppvak

Idag hade jag sovmorgon, för första gången på länge eftersom jag var tvungen att kliva upp tidigt i helgen för att hinna köra ned till Strömsholm till halv åtta.. Eftersom jag inte börjar förrän kl 13 idag, ställde jag ingen klocka över huvudtaget. Tobias skulle cykla till jobbet i det fina vädret, och jag skulle ta bilen till skolan eftersom jag ska på allergisymposium i Täby direkt efter att skolan har slutat kl 16.
 
Istället fick jag ett bryskt uppvaknande, när Tobias säger att han försovit sig och jag måste skjutsa honom på jobbet. Fick bara kasta mig upp och ge mig iväg! Blev inte riktigt som jag tänkt mig, och nu ligger jag i sängen igen efter att ha gått ut med hunden, ätit frukost och städat lite. Väntar på att magen ska lugna sig lite så att jag törs ge mig ut och springa. Nej, helt bra är den faktiskt inte ännu..
 
Det har gått rätt bra att springa senaste tiden, intervallträning är verkligen det bästa för att komma igång snabbt! I varje fall i jämförelse med hur det gick för någon vecka sedan.. Har fortfarande inte orkat springa mer än 7,5 km, och på onsdag ska jag springa 10 km i Blodomloppet. Tror nog att jag kommer lyckas ta mig runt med hjäp av viljestyrkan, men någon bra tid kommer jag helt säkert inte få. Å andra sidan blir det personbästa oavsett tid, eftersom jag aldrig tidigare sprungit en mil! Ska försöka tänka positivt, och inte låtsas om pappas "skamgränser" :p Nä, nu är det bäst att bege sig ut! Bara sex dagar kvar..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0