Hurra vad jag är bra!

 
Igår fick jag veta att jag klarade smådjurstentan!! Den största tentan på hela veterinärprogrammet ligger nu bakom mig, och jag är ett steg närmare mot att få jobba som veterinär i sommar! Helt sjukt egentligen...
 
Kände att jag ville fira denna bedrift igår, men T lät väldigt ovillig att hitta på något så här mitt i veckan.. Blev besviken såklart och gav mig ut på en lång hundpromenad i regnet istället. När jag kom hem vände humöret dock snabbt när jag såg tända ljus och uppdukad middag! Dessutom hade älskling bokat biobiljetter åt oss, så det blev den perfekta kvällen till slut ändå! :D Plus att vi åt gotta på bion, fuuuusk men vi ska vara nyttiga hela helgen som kompensation ;)
 
Idag är jag hemma med hunden hela dagen, vi har tid för grupparbete men avklarade det mesta igår så vi skulle inte ses idag :) Istället har jag varit på långprommis i skogen med en lycklig jycke, och pluggat såklart. Är fortfarande väldigt opeppad på skolan och tankarna glider lätt iväg på middagsplanerna istället.. Längtar tills det blir dags att få ställa sig i köket, laga gomat och diska bort all disk! Brukar lyssna på radio i mobilen samtidigt, har nästan lyssnat mig igenom poddradioarkivet på P3 Dokumentär så nu har jag börjat lyssna på P1 Dokumentär istället. Lyssna på "Den fastspända flickan", mycket intressant om psykvården i Sverige!!
 
I övrigt så går det dåligt med skidåkningen nu tyvärr, det har varit skidväder här i flera dagar med plusgrader och regn, så nästan all snö är nu borta ;( Har haft sån träningsvärk sen jag var ute och sprang så kan inte springa nu, hade så gärna velat åka skidor dag om det inte regnade!! Men hursomhelst blir det träning ikväll, vi ska på årets första buggträning har jag bestämt. Gäller bara att övertala pojkvännen först, men det ska nog gå bra efter att han har fått äta middagen (hoppas det blir så gott nu bara som jag tänkt...).
 
Tillbaka till epizootisjukdomarna nu..

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Ja där ser du. "Älsklingen" är bra. Gissar att han också har "pluggat" med dig och är glad att tentan lyckades.Du fick ju ett bra bevis.Kram.

2013-01-31 @ 19:12:40
Postat av: mormor Ulla

Fin bild på dig. Så där glad är du när du hälsar på hos mig:)

Svar: Tack! Såklart!! Saknar dig :/
ofiie.blogg.se

2013-01-31 @ 19:15:26
Postat av: Inger

Visst var det en bra dokumentär? Nu ska jag lyssna på Morgan Alling vinterpratare. Fick tips om att det var bra! Få se om det stämmer.

Svar: Åh, så du har lyssnat på den också? Ja, den var väldigt bra! Aha, säg till om du tycker jag bör lyssna på det ;)
ofiie.blogg.se

2013-01-31 @ 22:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0