Tillförordnad veterinär 2013

Kom på att jag inte har berättat min allra bästa nyhet här på bloggen - jag har fått jobb som tf-veterinär i sommar! :D
 
Jag ska alltså få jobba som veterinär på riktigt, i Vännäs. Blev så glad när chefen ringde och berättade att de ville ha mig där i sommar att jag började gråta efter att vi hade lagt på.. Vet att det är flera andra som också har sökt, så jag tog det inte för givet att jag skulle få jobbet. Men det visar att det lönar sig att arbeta hårt!! Det känns otroligt roligt och spännande att äntligen få utföra det yrke som jag drömt om i så många år, och slitit i skolan för i lika många år. Samtidigt känns det förstås jätteläskigt att plötsligt ta ett sådant stort ansvar själv, men jag vet ju i alla fall att jag får pröva mina vingar på ett bra ställe med fina arbetskollegor som kommer att hjälpa mig så gott det går! Plus att jag har världens bästa vän i Vännäs som kan trösta mig om det går dåligt ;)
 
Än så länge känner jag mig nöjd med beslutet jag har tagit om att inte jobba hela sommaren för en gångs skull. Kommer att börja jobba i mitten på juli och sedan augusti ut, 6 veckor alltså i jämförelse med förra sommarens 13 veckor.. Ibland poppar det upp dumma tankar som säger att jag är lat som ska jobba så lite, men faktum är att de flesta i min klass har jobbat ungefär så många veckor varje sommar. Och det var inte bra att jobba så mycket förra sommaren, blev ju helt slutkörd. Nu ska jag dessutom ha enormt mycket större ansvar, och förmodligen jobba mycket längre dagar. Så jag tror jag gör mig själv en tjänst om jag håller fast vid detta!
 
Veckan innan jobbet börjar ska vi åka utomlands med min familj, åh vad jag längtar! Har aldrig varit utomlands med min älskade pojkvän, trots våra sju år tillsammans. Det ska bli underbart!! Perfekt att avsluta lovet på så vis, och riktigt få slappna av.. Jihooo!
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0