Ny träningskategori

Är igång fullt ut med träningen igen efter att ha känt mig krasslig förra veckan. Vaknar fortfarande snorig på morgonen, men kroppen är med mig igen så nu kör jag! Fick bli en ny kategori med träning, mest för att jag själv ska kunna gå tillbaka och se vad jag har åstadkommit ;)
 
I fredags före födelsedagsmiddagen var jag och älskling ute och sprang en kort sväng, 4 km blev det. Lyckades äääntligen komma under 6 min/km som är den hastighet jag har fastnat på ända sedan början av sommaren. Hade dock lite draghjälp från hunden, men eftersom jag var tvungen att stanna varenda gång han skulle kissa så tror jag att det jämnade ut sig :p Eftersom T åkte iväg till Arlanda och skulle blir sen till middagen, tog jag cykeln. Först till kursare L på Flogsta, sen slog vi följe vidare till stan och restaurangen. Efter middagen cyklade jag hem själv de sex kilometerna - på oplogad trottoar hela vägen.. Suck! Tog tvärstopp flera gånger, men jag lyckades hålla mig på benen iaf.. Kom fram i perfekt timing när T och A kom ut från vår parkering! 
 
I söndags var första skidturen på två hela veckor! Har ju inte gått att åka skidor härikring pga. snöbrist, men nu har det kommit bra mycket snö igen! Spåren var därför mjuka (och utflutna tyvärr), det var jobbigt att åka särskilt halva varvet där det var stark motvind. Blev en mil totalt, sista 5 km åkte jag på ren ilska över allt folk som vägrade klivade ur spåret, hatar att trampa mig genom djupsnö och blöta ned mig bara för att de inte ids kliva ur (vilket jag själv självklart gör) och över att min mobil inte tål att vara utomhus då skärmen lägger av och jag då inte kunde starta varken musik eller Runkeeper. Blä!
 
Måndagen blev första starten för mitt nya träningsprogram vad gäller löpningen. Med det ska jag på ett gradvis sätt öka intervallerna för att till sist klara av att springa milen - jag har nu bestämt att målet ska vara att springa 10 km på Blodomloppet (sprang ju 5 km där förra året) som är den 22 maj i Uppsala. Har varken sprungit efter ett träningsprogram eller sprungit intervaller tidigare så det ska bli spännande! Träningsprogrammet har jag fört in i Runkeeper så att jag får höra i lurarna vad jag ska göra, väldigt smidigt! Sprang 4 km totalt på måndagsmorgonen, 10 min lugn löpning + 2 min rask gång + 10 min lugn löpning + 2 min rask gång. Kändes väldigt skönt i kroppen faktiskt (förutom i min högervad som fortfarande krånglar) så jag ser fram emot fortsättningen!
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Vad duktig du är! Tänk om jag hade den gnistan :)

Svar: Tack! Det gäller bara att hitta motivationen och sen komma igång ;)
ofiie.blogg.se

2013-02-12 @ 22:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0