Internet borta

Har inte haft internet hemma på hela veckan, och eftersom jag inte kan blogga via min mobil så har det inte hänt något här på några dagar. Det har dock hänt massor i verkliga livet!
 
Jag har haft min allra sista föreläsning i helklass - en väldigt intressant dag faktiskt som handlade om veterinärers roll i krishantering, exempelvis vid kemolyckor, bränder, översvämningar osv. Vi hade en veterinär inom Försvarsmakten här till exempel, spännande arbete! Nu har jag precis gjort min allra sista tenta i helklass, kändes bra! Jag har en enda tenta kvar sen, i slutet på Blocket. Helt otroligt vad snabbt det har gått ändå!
 
Igår hade vi inläsning hela dagen, förutom att plugga lagade jag värsta goda maten, nu kan ni ju inte få se kortet tyvärr. Men det blev iaf quornfiléer i pesto- och fetaostsås med körsbärstomater och ugnsbakad vitkål. Till efterrätt gjorde jag smörstekt färsk ananas med kanel och rostad kokos samt vispad grädde. Det var gott! Kände att jag behövde lite god mat i min ensamhet, Tobias kom nämligen inte hem förrän jag låg och sov. Tråkigt att inte få äta den goda maten tillsammans med honom, men när han väckte mig imorse med pussar och ett lyriskt uttalande om att han inte minns att han ätit något så gott förut, ja då vände lyckan tillbaka till mig!
 
Vad gjorde Tobias borta så sent då? Han brukar ju vara i garaget, men just igår kväll åkte han iväg och köpte en snöskoter! En Dragon 700 blev det, i väldigt fint skick - T är supernöjd och jag är ännu nöjdare! Han tittade först på en massa nya skotrar för typ 120 000 kr, men jag lyckades övertala honom att det var bättre att köpa en skoter för pengar han redan har istället. Mycket smartare! :)
 
Nej, nu ska jag skynda mig hemåt för att äta min goda lunch och rasta hunden, halv två ska jag vara tillbaka här igen för att få information om examensarbetet. Denna kurs är slut, och imorgon börjar Blocket. Jag säger inget annat än suck....:/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0