Helg ♥

Kändes väääldigt jobbigt att behöva gå till skolan efter att ha varit ledig hela torsdagen, men igår kväll när jag kollade på schemat upptäckte jag att det bara var sjukdomsföreläsningar idag, och dem håller jag ju på att plugga in själv.. Så jag tog helg!! :D
 
Såhär ser det ut när jag pluggar epizootisjukdomar just nu..
 
Planerna för kvällen igår gick utmärkt, hann både diska undan och laga gomat innan älskling kom hem - och Tobias blev superglad över maten, precis som jag hoppats!! Jag gjorde rättikagratäng för första gången, och det blev faktiskt väldigt likt potatisgratäng. T äääälskar potatis och jag vet hur mycket han saknar det nu när vi undviker kolhydrater. Rättika innehåller väldigt lite kolhydrater nämligen, och kan användas istället för potatis om man tillagar den på rätt sätt.
 
Regnbåge på saltbädd med rättikagratäng och kall sås
 
Så T blev glad och följde med på buggträningen! Ojoj, vad vi hade lagt av oss mycket sen sist! Gick sådär, och jobbigt var det, men kul såklart! Tur att kursen börjar på onsdag, så att vi får komma igång på riktigt :) T föreslog att vi ska börja filma olika turer vi lär oss, eftersom hans minne är under all kritik ;) Det blir nog bra, inte länge kvar innan vi flyttar härifrån ju!
 
Känner mig rätt duktig som är uppe i tid idag trots helg, så nu ska jag bege mig ut på prommis med vovven. Det regnar inte idag!! :D Hoppas ni får en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0