Ensamheten

Helt otroligt vad snabbt det går att vänja sig vid att ha sällskap! Har varit sånt liv och rörelse med massa folk sedan i torsdags, nu sitter jag här hemma i min ensamhet och känner mig just - ensam. Brukar alltid tycka att det är skönt när T kommer hem sent eftersom jag då kan plugga utan störning och utan dåligt samvete. Men nu har jag faktiskt ingenting att plugga på - jag hade nämligen skrivit i min kalender att vi skulle tenta av både epizootilogi och epidemiologi igår, döm om min förvåning när jag bläddrade igenom tentan och den bara handlade om epizootisjukdomar! Nu känner jag mig i alla fall påläst inför nästa tenta om en vecka, så jag skippar plugget fram tills det närmar sig..
 
Tobias är ute i garaget och håller på att byta motor i lillebror M:s bil. Han är så snäll min fina, som lägger ned så mycket tid och kraft på att hjälpa andra! Längtar tills han kommer hem så jag får bjuda honom på gomat och krama honom varm (det är kallt i garaget..). Idag blire en favorit i repris till middag, nämligen kryddig quornfärssås med morotstagliatelle, det blir mums! Nä, nu ska jag fokusera på lagtävlingen lite mera, Sverige kommer nämligen att få sina första medaljer i alpin-VM eftersom de är i final mot Österrike! Spännande!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0