Aldrig nöjd

Det har nog framkommit sedan tidigare, men jag erkänner det igen - jag är perfektionist. Jag blir i princip aldrig nöjd över min egen insats, oavsett vad det gäller. Min käre pojkvän klagar ibland över att jag är petig när han ska städa eller så här hemma, då brukar jag svara att det är ingenting mot för kraven jag ställer på mig själv! Håller ändå inne med det mesta jag tänker, haha..
 
Nåja, det jag skulle komma till var iaf att jag hämtade ut smådjurstentan idag, och tro det eller ej men jag blev faktiskt NÖJD med tentaresultatet!! Det har nog aldrig hänt tidigare under mina 4,5 år på veterinärprogrammet, har ju spikat flera tentor men då har jag tyckt att de har varit för enkla.. Fick 82,5 poäng av 100, där 67 p var gränsen för godkänt. 15,5 p till godo alltså, jo jag är nöjd! :D
 
 
Ikväll ska jag försöka knyta ihop lite trådar som hänger löst i den här kursen vi läser nu. Tre grupparbeten ska redovisas skriftligt och muntligt, det första redan på torsdag. För att fortsätta på temat ovan - jag gillar INTE grupparbeten! När hela gruppen (åtta personer) ska skriva ihop dessa dokument tillsammans tar det alltid lång tid, och allt ska diskuteras igenom. Vi har delat upp en hel del, vilket gör att jag inte har någon koll på hur långt de andra har hunnit och vad det egentligen är vi ska redovisa på torsdag. Vi har iaf bestämt att vi ska ses imorgon bitti för att försöka få ihop allting och bli färdiga inför torsdagen. Hoppas det går bra! 
 
Problemet för mig är att jag kommer att vara rätt upptagen resten av veckan. Om det var jag själv som skulle göra arbetena skulle jag göra bort dem snabbt för att sedan kunna ägna den lilla lediga tiden jag har åt att plugga inför den skriftliga tentan vi har om en vecka. På onsdag har jag och Tobias årets första buggkurs. På torsdag ska vår klass ordna en spexmiddag för all personal på skolan (= massor som ska göra inför det, snittar, dukning etc). På fredag kommer Tobias lillebror hit till Uppsala, han fyller dessutom år då, så det lär väl bli något sorts födelsedagsfirande. Vet inte ännu om han ska sova hos oss till helgen eller hos andra brorsan, men jag blir nog tvungen att avböja några längre aktiviteter till förmån för tentan på måndagen. Suck! 
 
Bäst att sätta igång med matlagningen nu då så att pluggkvällen blir så lång som möjlig...
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Grattis till ett fint resultat på tentan! Det trodde du inte:)

Svar: Tack!! Näe, det är väldärför jag känner mig nöjd ;)
ofiie.blogg.se

2013-02-04 @ 20:47:21
Postat av: mormor Ulla

Jo,jo. Grattis! Känner mig skyldig till din perfektionism och dina egna krav. Varje gång du ska tenta så säger jag:det fixar du som är så duktig. Så nu fick jag dåligt samvete. Jag förstår nu att du behöver ingen puschning. Det fixar du så bra själv. Hoppas att du förstår att det är ett Lycka till och inte ett hetsande. Kram från din alltid beundrande mormor.

Svar: Tack! Äsch, du behöver inte ha dåligt samvete! Har då inte känt någon press från dig i alla fall.. Klart jag förstår! Kramar
ofiie.blogg.se

2013-02-04 @ 21:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0