Skoltrött men glad ändå!

Första veckan i skolan efter påsklovet är avklarad. Aldrig har veterinärstudenterna varit så oengagerade som nu, men det är just det som gör att jag inte oroar mig - jag är långt ifrån ensam! Även de personer som har valt Produktionsdjursblocket själv, som älskar kor och enbart vill jobba med dem, klagar över hur tråkigt och jobbigt allt är. Då är det inte så konstigt att jag som inte alls kommer jobba med kor i sommar (vilket de flesta andra ska), tycker att det känns som bortkastad tid.
 
Trots allt känner jag mig glad! Har haft en härlig påsk, jag har flera långhelger framför mig och snart börjar kirurgikursen. Efter det har jag mitt allra sista sommarlov, och jag ska jobba som veterinär på bästa arbetsplatsen! Dessförinnan ska jag dock vara LEDIG, längre än någon sommar tidigare. Har haft mina funderingar över om det var rätt beslut att enbart arbeta halva sommaren, men när jag tänker på att det är mitt allra sista sommarlov så känns det helt rätt! Ska bli underbart att få spendera tid på riktigt med min familj och släkt.. Självklart känns det bra att ha lite tid att läsa på inför jobbet också ;)
 
Tänk vad mycket ens egna inställning kan göra för att förändra tillvaron. Min käre sambo gav mig en riktig tankeställare när han förra helgen påpekade hur negativ och deppig jag faktiskt har varit de senaste månaderna, och att det även påverkar honom negativt. Plus att han är less på alla mina "måsten". Så jag bestämde mig för att vända på steken och försöka se på allting positivt istället, och sluta göra saker för att jag måste och göra det jag vill istället. Fungerar faktiskt väldigt bra nu, med tanke på att jag inte har några tentor längre som jag måste plugga till såklart. Livet flyter på bra just nu och det är skönt!
 
I helgen har det med andra ord inte blivit mycket gjort. Har slappat i soffan, sett flera filmer, och stickat den mesta delen av tiden. Igår gjorde jag iaf egen müsli, som blev riktigt god. Idag har vi varit ute och spårat med hunden, sen tvättade T kläder och jag planterade om mina blommor. Så nånting blev ändå gjort, och vi känner oss värda yoghurtglass med blåbär till kvällsmyset framför Star Wars kl nio :)  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Syrran

Vi åker ju på semester i sommar också, blir en härlig resa och välförtjänt semester för din del! Blir så roligt!

Svar: Ja, det ska bli fantastiskt roligt, ser enormt mycket fram emot det!! :D
ofiie.blogg.se

2013-04-16 @ 17:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0