Helg igen!

Efter att ha genomgått det praktiska provet i nötgynekologi igår eftermiddag är jag glad över vara ledig i två hela dagar! Det var ett jobbigt moment, då korna jag fick var ovanligt svåra att diagnosticera. En mycket tidig dräktighet där man knappt kunde ana att det ena hornet var större än det andra och något fostervatten inte kunde kännas, och en ko vars livmoder hängde ned i bukhålan och det inte gick att plocka upp den trots att hon inte var dräktig. Med andra ord trodde jag den första kon inte var dräktig, och att den andra var dräktig, trots att det var tvärtom. Hmpf! Nåja, jag blev ändå godkänd eftersom läraren höll med mig om dessa svårigheter. Man kan väl inte ha rätt jämt. Men det kändes riktigt surt att det gick så dåligt trots att jag tyckte mig ha bra koll på detta moment, suck..
 
Idag är det Valborgsmässoafton, vilket innebär en mycket stor tilldragelse i Uppsala. Dock finns det mycket att önska gällande dagens väder, så jag vet inte riktigt om jag ska orka bege mig ut på stan för att kika på forsränningen. Tror jag avvaktar tills älskling slutar vid lunchtid, då kan vi gå en sväng tillsammans istället! Ikväll SKA vi bara grilla, oavsett väder. För det hör Valborg till ;)
 
Bild från tidigare års forsränning i Fyrisån, Uppsala
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0