Enkla fisken

 
Här kommer en bild på mitt nuvarande favoritrecept på fisk! Går hur snabbt som helst att fixa ihop och är både supergott och nyttigt, helt perfekt i mina ögon ;) Lägger fisken, hel eller filéad på saltbädd i en ugnsfast form, med skinnet uppåt. In i ugnen på 175-200 grader beroende på hur bråttom man har. Medan fisken blir färdig, kokar jag upp vatten och stoppar i ett färskt blomkålshuvud delat i bitar (alternativt ett broccolihuvud). Koka några minuter tills de har mjuknat.
 
Blanda under tiden ihop en röra med turkisk yoghurt, ett hackat block fetaost och en halv burk pesto. När blomkålen är färdigkokad och röran färdig, ser man bubblor i fiskskinnet varpå man vet att fisken är klar (tar ca 15-20 min beroende på storlek på fisken). Dubbelkolla genom att se om ryggfenan släpper lätt. Färdigt!
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Oj, oj så gott det ser ut. Önskar att R åt blomkål.

Svar: Gott är det! Hm, antar att han inte äter broccoli heller? :/
ofiie.blogg.se

2013-04-18 @ 19:58:32
Postat av: Inger

Den där röran skulle jag vilja smaka. Måste testa nästa gång jag gör fisk. Kanske i helgen!

Svar: Prova den, det är suuupergott!! :D Lika god kall som varm, det glömde jag säga :p
ofiie.blogg.se

2013-04-20 @ 07:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0