ofiie goes matblogg?!

Det har blivit så mycket prat om mat nu i bloggen att jag kände mig tvungen att skapa en ny kategori att lägga inläggen i; Matigt fick den heta!
 
Jag är så glad att jag beställde hem de nya ingredienserna, är så roligt att kunna laga många fler goda maträtter som jag hållit mig borta från ett tag. Snart kan jag ju laga det mesta på ett nyttigt sätt, med tanke på hur många bra alternativ det finns numera! Det enda jag blev besviken över var Stevia strö (sockeralternativ), det har en sådan stark bismak att det förstör mer än vad det förhöjer kakorna. Funkar bara om man har någon annan väldigt stark smak i som döljer steviasmaken!
 
Bjuder nedan på bilder med några av maträtterna jag har lagat den senaste veckan! Matblogg nästa? Nädå, jag gillar att variera mig och skriva om all möjligt som händer i mitt liv så det kommer jag att fortsätta göra även hädanefter :) Men det vore roligt om jag kunde inspirera någon till att prova nya maträtter - det går faktiskt att laga god, enkel och snabb mat samtidigt som den är nyttig,billig och helst utan kött. Trots alla dessa kriterier så finns det massor med recept som passar in! :) 
 
Ugnsstekt regnbåge med bräserad fänkål och ostsås
Crêpes på mandelmjöl fyllda med trattkantarellstuvning 
Thaiinspirerad quornfärssås med morotstagliatelle och cashewnötter
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Oj så gott det ser ut. Inspirera mera.

Svar: Vad kul! Då kanske jag ska fortsätta med det då ;)
ofiie.blogg.se

2012-09-25 @ 18:46:37
Postat av: Ida

Nu blev jag hungrig!! du är så duktig o o påhittig.. förresten så älskar vi (även edward) sylten vi fick av dig, supergod :)

Svar: Hihi, tack!! Vad roligt att ni gillade den! Tycker själv också den är supergod, balans mellan sött och syrligt liksom :)
ofiie.blogg.se

2012-09-25 @ 21:50:36
URL: http://luckylad.se
Postat av: Inger

Vad gott det ser ut och vad roligt att prova nya saker.

Svar: Jag gillar faktiskt mest att prova nya recept, det gör mig som mest inspirerad!! :D
ofiie.blogg.se

2012-09-25 @ 22:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0