Grismuntan

Jaha, så var det slut på grisundervisningen!
 
Tvåveckorskursen i grissjukdomar avslutades idag med en muntlig examination. I slutet på förra veckan fick vi ut 10 stycken olika fall där grisgårdar beskrevs med avseende på produktion, stallmiljö, hälsoläge etc. Idag hade examinatorn tillsammans med en lärare valt ut ett av dessa fall som vi skulle bli utfrågade om. Först fick vi 30 minuter på oss att skriva ned svar på ett papper som vi skrev namn på. Frågorna handlade om vilka sjukdomar som troligen finns på gården, vilka faktorer som påverkar hälsoläget negativt, och vilka prover som man bör ta för att diagnosticera sjukdomarna.
 
Det var väldigt skönt att få skriva av sig en stund först för att få samla tankarna! Tentamensformen brukar inte alls passa mig eftersom jag behöver tid på mig att få fram informationen ur minnet, och lätt låser mig när jag inte hinner tänka efter. Men det gick faktiskt relativt bra idag, var inte alls lika nervös som jag brukar vara innan en munta! Sedan att jag inte kunde svara på alla frågor är inte hela världen, med tanke på att alla andra i gruppen också hade svårigheter med vissa extra kluriga frågor.
 
Alldeles nyss när jag gick in på mailen kunde jag läsa att jag är godkänd! Vilken lycka, ännu en tenta är avklarad på första försöket. Nu dröjer det ett tag tills nästa tentamen, det blir ett praktiskt prov sista veckan på ambulansen. Där börjar jag på måndag. Blir kul! Men nu ska jag inte fundera så mycket över det, utan bara njuta av en ledig helg ;)

Kommentarer
Postat av: Inger

Vad skönt att du klarar tenta efter tenta. Hoppas du får spännande och lärorika veckor på ambulansen! Kram

Svar: Det tycker jag med! Tack så mycket, jag ser fram emot ambulansveckorna väldigt mycket! Hoppas bara på att det inte blir alltför kallt, när jag ska hänga ute i stallen ;) Kram
ofiie.blogg.se

2012-09-14 @ 20:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0