Finlördag

Kände mig pigg imorse när jag vaknade klockan nio, skönt med sovmorgon! :D

Älskling åkte som planerat ut på fisketur. När han kom tillbaka hade jag hunnit städa lägenheten; diskat, dammtorkat, dammsugat, skurat toan, och skurat golven. Plus skött om mina blommor och städat ett av köksskåpet.

Lagade en tidig middag: trattkantarellpaj, åh vad gott det blev! Trots att pajdegen var utan vetemjöl, mandelmjölet är verkligen superbra! Går fint att använda i både bakning och matlagning, och ger god smak (om man gillar mandel vill säga).

Efter maten åkte vi ned till brukshundsklubben och tränade med Epoxy. T la spår i skogen, och under tiden det låg till sig tränade vi lydnad. Har inte tränat något seriöst sedan vi kom ned till Uppsala eftersom han har haft problem med sin allergi, men ikväll var han väldigt peppad trots klådan!
 


Spåret gick han väldigt fint, och apporterade in de två första apporterna helt klockrent. Slutapporten brydde han sig dock inte om, så jag insåg klart och tydligt att vi har gjort fel som haft en leksak som spårslut så länge.  Nu måste vi gå några spår där han får massor med godis när han apporterar slutpinnen och sedan får han leksaken från mig istället. Vi har med andra ord en del att träna på innan vi kan ställa upp i någon ny tävling, men säsongen är ju rätt lång härnere iaf..;)

Nu har vi varit ute en sväng med grannen och Epoxys lekkompis. Dags att se Avengers och dricka älsklings supergoda hallon- och blåbärssmoothie! Jag är sååå glad över att ha en massa gott i frysen! :D

Kommentarer
Postat av: Inger

Det låter som en bra dag:)

Svar: Det var det också! Hoppas att du haft en fin helg! :D
ofiie.blogg.se

2012-09-15 @ 21:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0