Brevpost och sticknings-sug

I veckan har jag fått två handskrivna brev, för ovanlighetens skull. Hur ofta händer det numera, liksom?! Jag blev otroligt glad iaf, tack så mycket! :D
 
Jag har varit så otroooligt trött om kvällarna denna veckan efter mina långa skoldagar, har därför inte orkat göra mycket annat än att hänga i soffan. Gillar dock inte att bara sitta och göra ingenting. I torsdags kväll började jag därför få tillbaka suget på att sticka igen! Tänk att sitta och slappna av framför teven, men samtidigt skapa något vackert med mina händer. I like!
 
Igår kväll öppnade jag min post, och till min förvåning upptäckte jag att det stora brevet var från mormor och innehöll en tidning med stickmönster. Paketet var från mina svärföräldrar och innehöll ett par långa, fina tjocksockar som svärmor stickat. Känns som ett tydligt tecken på att jag ska börja sticka igen! ;)
 
Finns bara ett problem.. jag har satt köpstopp på garn till mig själv tills jag har använt upp en del av mitt garn. Men till mönstren jag fick behövs ett mycket tjockare sorts garn än det jag redan har. Plus att ett tjockare garn går mycket snabbare att sticka med än ett tunt, så jag skulle kunna hinna sticka mycket mer isf. Hmm, ska klura lite på den ett tag! :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0