Ambulansen

Första dagen på min tredje vecka på ambulansen (under klinikrotationen alltså) är nu till ända! Blev något av en mjukstart då vi bara hade en resa: ett antal juverinflammationer hos mjölkkor och 6 kalvar som skulle avhornas. Skönt att vi inte hade något mera med tanke på att det var så länge sedan sist. Kände mig såå ringrostig när jag skulle lokalbedöva kalvarna inför avhorningen, och händerna skakade när jag skulle ta mjölkprov. Men det gick rätt bra iaf!

 

Imorgon har jag min sista obligatoriska journatt, så då blir det att sova på skolan. Ensamt men förhoppningsvis lärorikt, önskar mig många spännande fall men samtidigt gärna lite sömn också ;) Bäst att laga lite matlådor så jag klarar mig i 32 timmar, ikväll blir det ugnsbakad lax med bräserad fänkål och ostsås. Hoppas det blir gott!

 

Fick förresten veta idag att det praktiska provet lika gärna kan komma den här veckan, så nu måste jag verkligen börja läsa på om lite sjukdomar!! Kvällsnöjet blir därför bakteriella infektioner och just juverinflammationer, det är en så vanlig sjukdom att det är stor chans att få det som praktiskt prov.

 

Bäst att sätta igång direkt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0