Middagsbjudning & filmmys

Igår kväll blev jag och älskling bjudna av grannen på middag. God mat och trevliga samtal vid köksbordet övergick till ost & kex framför teven, som till sist blev varma nachos & guacamole (vilket vi hade med oss) framför en film. Urmysigt hade vi det! Klockan hade sprungit iväg en bit när filmen var slut och det var dags att bege sig hemåt - men vad gör det när man bara behöver kliva in och ut ur hissen! Smidigt värre ;)
 
Imorse sov vi läääänge, jag vaknade otroligt nog före T - det har inte hänt många gånger! Hade precis hunnit fixa frukost när T:s arbetskompis ringde och ville ha med honom på fisketur. Så blev det, han åkte iväg och jag satte mig vid datorn och pluggade idisslarmedicin. Förstår bara inte varför det ska gå så fruktansvärt långsamt?! Försökte muta mig själv med att jag skulle få en pepparkaka när jag gått igenom den sista halvan av dokumentet jag hållit på med ett tag, och kände mig peppad! Men, hann inte röra mig från datorn så kom T hem igen. Kändes som att jag knappt hade hunnit börja - och då hade det ändå gått över fyra timmar! Suck..
 
Tog mig dock igenom dokumentet till slut, medan T städade i sovrummet. Han har nämligen äntligen förstått (efter X antal samtal) att det finns mer att göra här hemma än det dagliga, typ diska, laga mat, dammsuga. Ibland måste man också gå igenom garderober och lådor för att få ordning och kunna stoppa undan grejor som annars inte får plats. Blev så glad när jag själv var färdig med plugget och fick gå in och se hur fint han gjort - lycka! :D Och han var ju såklart också väldigt nöjd över sin insats :)
 
Sen lagade vi mat tillsammans: tacogratäng = supergott! När vi sedan var proppmätta var det såå skönt att få lägga sig i soffan och se en film som T hyrt, Snowman and the huntsman. Den var bra! När den var slut fortsatte filmmyset med en av mina favoritfilmer som gick på sjuan, nämligen Hur man bli av med en kille på 10 dagar. Har sett den säkert tio gånger, men jag ledsnar visst aldrig ;) Nu har en annan film med Matthew McConaughey börjat på samma kanal, Flickvänner från förr. Fast T sover redan, så jag borde nog också göra mig i ordning för sängen.. Imorgon är en ny dag!
 
Snyggingen på en tidigare fisketur :)

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Ni verkar ha det sååå mysigt. Att hjälpas åt hemma med vardagssysslor, göra roligare saker ihop emellanåt stärker banden. M.a.o. i nöd och lust bygger man ihop ett förhållande.

Svar: Du är klok du, mormor!
ofiie.blogg.se

2012-10-21 @ 13:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0