Frustrerad söndag

Igår hade jag en hel dag för mig själv här hemma. Älskling var ju på fisketuren han fick av mig i födelsedagspresent. Tidigt på morgonen åkte han, och jag passade på att kliva upp i samma veva, bara för att hinna ha lite morgonmys..
 
Tog med mig täcket till soffan och åt frukost framför världens bästa Lejonkungen. Jag tröttnar aldrig på den filmen! Såg den på engelska nu för omväxlings skull, och funderade över vilka repliker som var bättre på originalspråket. Vissa var faktiskt bättre på svenska enligt mig! :p
 
Klockan nio var filmen slut och jag begav mig ut på en joggingtur med hunden. Har inte kunnat springa på hela veckan då jag haft sån fruktansvärd träningsvärk sen förra helgen när jag red för första gången på evigheter.. Sänkte tempot och sprang längre istället, 7,5 kilometer blev det. Härligt! Skulle faktiskt ha orkat längre men vovven drog så mycket hemåt så jag gav mig för hans skull, latmask där :p
 
Resten av dagen ägnade jag mig åt städning av lägenheten; plockade undan, dammtorkade, dammsög, diskade, skurade toan, renbäddade sängen osv. Sen hade jag tvättid mellan 14.00-17.30. Korta tvättider + att det alltid är fullt tre veckor framåt + att bara en tvättmaskin funkar + att ett vanligt 60 gradersprogram tar 1 timme och en kvart + att torktumlaren stänger av sig själv när tvätten fortfarande är blöt = FRUSTRATION!! Hinner alltså bara köra två tvättar var tredje vecka, och så får vi alltid hänga upp sista tvätten inne i lägenheten.
 
Längtar tills vi får flytta ifrån det här stället! Även av andra anledningar.. Konfronterade en av snorungarna (tyvärr är hon dubbelt så stor som mig på bredden) som brukar hänga nere i trapphuset, då hon stod och rökte inomhus helt oförskräckt. Bad henne gå ut och röka eftersom det är förbjudet att röka inomhus. Tillbaka fick jag ett hånflin och ett "hoppsan". Stod kvar och upprepade min uppmaning, och frågade om hon kunde respektera detta, eftersom det finns många (inklusive mig) som mår dåligt av röken. Hon bara skrattade åt mig.. Jag gick och tryckte ned hissen och bad henne ännu en gång om att gå ut. "Nej" sa hon bara, och fortsatte skratta tills jag gav upp och gick in i hissen.
 
Sånt här gör mig så arg och ledsen på samma gång, förstår inte hur människor kan bete sig sådär! Och det är inte bara henne, det är många som röker här och de flesta röker inomhus - gång på gång. Så otroligt respektlöst! Att sedan hånflina och skratta åt det visar bara på total brist på empati. Just nu är jag alltså mest bara less på alltihopa. Är irriterad på skolan också, men det får jag ta i ett annat inlägg.. Usch vad tråkigt det blev nu, men ibland måste man bara få ur sig all frustration för att kunna gå vidare..
 
En glad bild på mig själv kanske kan pigga upp litegrann ;)

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Ja, Jag blev i alla fall glad över den fina bilden. Du är en riktig STAR.

Svar: Tack fina du!! :)
ofiie.blogg.se

2012-10-09 @ 21:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0