Biggest Loser sommaren 2012

Har inte riktigt skrivit om det här i bloggen då jag inte visste om det skulle bli på allvar, men i sommar har jag och T, då vi ändå varit ifrån varandra, tävlat om vem av oss som kunde gå ned mest i vikt (i procent). Och på allvar blev det! ;)

 

Orsaken är att vi båda hela tiden långsamt har gått upp i vikt under dehär 6,5 åren vi varit tillsammans (från alla myskvällar såklart). Märkte av det inte minst genom att jag inte längre kunde få på mig några av mina gamla jeans!! När vi har ätit nyttigare i perioder har det stannat av, men aldrig riktigt gått nedåt. Därför ville vi göra ett ordentligt försök att tappa de kilon vi gått upp sen vi blev tillsammans!

 

Jag har under sommaren dragit ned på kolhydraterna - ätit mest sallad och proteiner, och sen sprungit såklart.  Det funkade alldeles utmärkt! :) T levde på soppa och sallad, och var även han ute och sprang på kvällarna. Precis innan jag åkte upp för att börja jobba vägde jag in mig på 57,8 kilo. När jag kom tillbaka efter sommaren vägde jag 53,3 kilo. Minus 4,5 kg alltså! Tobias vägde in på 97,3 kilo och när jag kom tillbaka vägde han 87,6 kg. I viktprocent blir det nästan 8 % för min del och nästan 10 % för hans del. En knapp seger för älskling med andra ord!

 

Är dock väldigt stolt över mig själv också, för jag hade ju lite mindre att ta av om vi säger så ;) Vinsten blir en god middag som jag ska bjuda honom på nu på fredag kväll hade jag tänkt. Var det blir vet jag inte än, har några förslag.. Men gott ska det bli hoppas jag, det har vi förtjänat! ;)

 

Som ni kanske vet så fortsätter vi även nu att äta nyttigare, och vikten har hållit sig stabil även fast det inte har blivit mycket löpträning nu sedan jag kom ned. Var ett tag sen jag vägde mig, men imorse visade vågen på 52,3 kg så det var en glad överraskning! Nu väger jag faktiskt mindre än jag gjorde när jag gick gymnasiet.. Och jag lovar att det märks på kläderna, det som tidigare suttit tight känns nu rätt pösigt :p

 

Ät mer sallad och mindre kolhydrater och rör på er mer om ni vill gå ned i vikt, det funkar fint! ;)

 

Exempel på vad jag åt under sommaren: Sallad med ägg och tonfisk

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Bra jobbat med hälsan i sommar, och roligt med viktminskning när man samtidigt inte behöver svälta.Lägga om kosten har funkat för er.
Den där tallriken ser smaskig ut. Nåt liknande kör jag till och från, men minska vikten är svårare.
Jobbar på det.

Svar: Eller hur! Men det verkar ju som att man måste vara rätt drastisk för att gå ned i vikt, äter man hyfsat bra och rör på sig någorlunda går man inte upp i vikt, samtidigt tappar man inte något. Hmm hmm..
ofiie.blogg.se

2012-10-04 @ 10:32:11
Postat av: Inger

Bra jobbat! Glöm inte bort att hålla koll på vågen så det inte fortsätter neråt för mycket bara. Du har varit trött på sistone och det kan ju vara kolhydratbrist. Ät nyttigt men inte för ensidigt:)

Svar: Tack! Nejdå, det är ingen risk. Ensidigt äter vi absolut inte nu, och kolhydrater äter vi, om än i mindre mängd än tidigare. Ingen fara!
ofiie.blogg.se

2012-10-05 @ 13:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0