Snorhund

Sitter på skolan och väntar på att en hel drös papper ska skrivas ut - fattar inte hur segt det kan gå, har suttit här snart en timme och det har inte ens skickats till skrivaren än! Iofs är det nästan 600 sidor, men ändå..
 
När jag då satt här och filosoferade kom jag på att jag inte berättat att Epoxy är sjuk! För ungefär två veckor sedan började han låta lite konstigt från övre luftvägarna under nätterna, som korta anfall av andningsproblem. Vi vaknade av det, men då han mådde bra på dagarna tänkte vi bara att det var nånting han hade andats in i nosen. När min familj hade kommit upp märkte jag dock att han hade lite kladd i ena näsborren. Detta utvecklades över helgen till rinnande grönt snor, på söndagen hade han feber, var väldigt slö och ville han inte äta på kvällen.
 
Måndag morgon kom T in med honom på skolan, jag var ju då på akuten så jag fick hänga med under besöket. Veterinären konstaterade att det är ganska ovanligt att hundar blir så snoriga, och samtidigt får feber och blir så extremt slöa som han var. Blodprov visade på en kraftig inflammation och vi röntgade hans lungor för att se om han hade en lunginflammation. Bilderna såg dock bra ut och T fick åka hem med honom utan någon vidare åtgärd, dock fick jag stränga order om att tempa, kolla cirkulation och se till att han drack tillräckligt med vatten och inte blev uttorkad. Om han inte blev bättre skulle jag ta med honom till skolan igen.
 
På torsdagen var han fortfarande lika slö, även fast vi tvingat i honom både mat och vatten varje dag, och på fredag morgon hade han lite feber igen så jag tog med honom till skolan. Väl på kliniken blev han dock plötsligt mycket piggare - han gillar ju att komma dit konstigt nog! :p Så min lärare som lovat att kolla på honom var inte alls orolig längre. Nu i helgen har han varit något piggare, ätit och druckit bra men är fortfarande inte som vanligt och han får fortfarande anfall där han får svårt att andas en stund. Konstigt fall, kan man säga!
 
Idag har jag fått kastrera en hankatt helt själv. Gick väldigt bra, jag fick en hel massa beröm av vår lärare! Får se om det är min tur att kastrera honkatt imorgon. Vi var väldigt snabba och effektiva idag med. Duktig grupp som sagt!! :D
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Imponerad av hur duktig du är, mindre imponerad över Epoxy. Hoppas han frisknar till innan ni ska komma norrut.

Svar: :) Epoxy är tyvärr inte frisk än :(
ofiie.blogg.se

2012-11-13 @ 16:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0