Kirurgi-Sofie

Denna min andra vecka på smådjurspraktiken har jag alltså spenderat i operationssalen på skolan. Huu, vad nervös jag hann bli innan det äntligen var min tur att få sätta skalpellen i en honkatt! Hann iaf få kastrera två hankatter till under veckan, så det känns som att jag har hyfsad koll på det ingreppet iaf ;)
 
Vilken känsla det är att jobba inuti ett levande djur! Att sy ihop det igen och sedan se hur det vaknar upp igen. Helt fantastiskt.. Men läskigt såklart :p Kan äntligen lägga ut några bilder, då djuren är helt indukade.. Plus att SLU har lagt ut liknande bilder på oss på Facebook :p Hinner inte berätta något mer nu, har seminarier imorgon och måste förbereda mig inför fallredovisningen. Dagen har jag nämligen spenderat på skolan, igen, har haft jour. Tur att jag gillar det jag håller på med iaf! ;)
 
Jag är fokuserad när jag kastrerar hankatt..
Jag i operationssalen
Uppspelt tjej! ;)
Syr ihop buken på en honkatt..
 
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Vad spännande du har det! Nu är det "på riktigt"

Svar: Både läskigt och roligt på samma gång! :)
ofiie.blogg.se

2012-11-19 @ 10:01:56
Postat av: mormor Ulla

Tjoho blivande veterinär.
Äntligen får du testa på riktigt.Du ser så profsig ut i din mundering.
Förstår att det är spännande.
God fortsättning.
Kram.

Svar: :) Vi ses snart!! Kram!
ofiie.blogg.se

2012-11-21 @ 14:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0