Dagens operationer

Hade tur (eller vad man ska säga) med lottningen idag på skolan. Mitt namn var det som drogs först vid alla tre lottningar! Det innebar att jag:
 
1.  Var allra först i vår grupp med att få kastrera, dvs. fick bli förhörd och genomgå syprov först av alla, och fick göra den andra testikeln efter att läraren hade visat på första
 
2.  Fick chansen att kastrera den första honkatten (vilket jag dock sa ifrån mig eftersom alla inte skulle få operera idag annars)
 
3.  Fick skrubba in och assistera på eftermiddagens akutoperation, en varig livmoderinflammation på en hund
 
Både bra och dåligt alltså! Kände mig lite snuvad på konfekten när jag först fick vara skitnervös och sy inför allas ögon, och som tack bara fick kastrera en enda testikel, när de andra sedan fick kastrera sina katter helt själva. Nåja, det kommer fler tillfällen - veckan är faktiskt helt fullbokad! Idag hade vi en honkatt och tre hankatter, trots att det var vår första dag lyckades vi bli färdiga till före tolv! Måste säga att jag gillar min smådjursgrupp starkt, vårt goda samarbete har fortsatt från akuten och in på operation - vi är grymma helt enkelt! ;D
 
Glömde förresten säga att det gick jättebra att kastrera! De andra i min grupp var lugna innan ingreppet, och alldeles skakiga när det väl var dags. Jag däremot går och oroar mig i flera dagar för allt jag måste lära mig, men när det väl gäller blir jag helt avslappnad och fokuserad på att genomföra målet. Så det kändes lugnt och fint! :) Sen när vi inte hade något kvar att göra efter att journalskrivningen var färdig, och vi inte kunde gå med på några fall på kliniken, så bytte jag och var på väg hem när mobilen ringde om akutoperationen. Var bara att vända om!
 
När jag till sist kom hem var jag totalt slut påoch däckade på soffan framför teven. Älskling fick laga mat och diska när han kom hem.. Sen dess har jag läst igenom min beskrivning på honkattskastrationen gång på gång. Hur många gånger man än läser det på papper är det dock en helt annan sak att stå där och göra det själv. Spännande!! Ser fram emot morgondagen...:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0