Träna?

Under Valborgshelgen hade vi en lugn och mysig grillfest med gänget hemma hos L & M (de hade bakat banoffeepaj till efterrätt, mums!).

På kvällen fick jag förfrågan om att delta i ett lag i Blodomloppet nu i slutet på maj. Jag hade då sprungit för första gången i år precis dagen innan, så jag visste att konditionen inte var den bästa! Men tänkte att jag behöver all motivation jag kan få för att komma igång på riktigt - så jag tackade ja!

Sedan dess har jag iaf sprungit några gånger till, målet är två gånger i veckan, men det är inte lätt när jag får sån fruktansvärd träningsvärk trots stretching.. Plus att sena nätter på kliniken förstör mitt immunförsvar och jag inte törs springa med ont i halsen. Känns ändå som att det går bättre för varje gång, tror att det kan gå hyfsat snabbt att bygga upp lite kondis igen, bara jag fortsätter..

Har alltid gillat att springa, men jag blir så besviken nu när jag inte orkar på samma sätt som förut. Hoppas att jag har lite mer ork på kvällarna nu i sommar än förra sommaren, då ska jag springa på elljusspåret som låg precis utanför vandrarhemmet jag bodde på då! 

Hur det än går att springa ska det bli mysigt att äta picknick efteråt med de andra i laget :)



Kommentarer
Postat av: Inger

Heja på! Kram

2012-05-15 @ 22:22:42
Postat av: Sofie

Tack! :) Och heja på själv med din träning, du är duktig du!! Kram

2012-05-15 @ 22:34:31
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0