Långhelg

Jahapp, så var det helg igen då!

Idag började skoldagen (kl åtta som vanligt) med att vi skulle presentera fall från kliniken. Jag har nog aldrig varit så oförberedd och ofokuserad på en muntlig presentation tidigare! Har prioriterat tentaplugget långt före den uppgiften. Men det gick bra ändå, skönt att känna att man faktiskt kan rätt mycket utan att behöva läsa på en massa innan. Har plockat upp en hel del under mina fyra år här ändå! :)

Efter långrond med munhåla och hovar, kom kursledaren för en muntlig utvärdering av vår vistelse på kliniken. Alla är så besvikna över hur lite vi har lärt oss (på grund av lärarbrist och ovilja/tidsbrist från övriga veterinärer), och det finns så mycket negativt att ta upp att det inte ens är någon idé.. Tråkigt men sant! Ser iaf fram emot hösten och smådjurspraktiken enormt mycket, det har jag hört ska vara bra iaf! :)

Om vi inte hade haft en obligatorisk övning på måndag förmiddag hade jag allvarligt funderat på att åka hem. Från och med måndag eftermiddag har vi nämligen inläsning fram till tentan den 1 juni! Längsta inläsningen någonsin! Men så är det ju en jättetenta också, kl 9-16 har vi skrivtid. Tydligen är det rätt stressigt att hinna ändå.. Kanske är bäst ändå att vara kvar här, så att jag inte gör annat. 

Hade dock varit roligt att vara hemma lite och varit ledig. Fick hem anställningsbevis idag för sommaren - ska jobba från 4 juni till 31 augusti, precis heeela sommaren alltså!! Mitt egna fel dock, säger man att man kan jobba hela sommaren så får man stå sitt kast liksom :S

Nu börjar Grey's anatomy!!


Jag & mina kursare när vi var på gårdsbesök i Skara i tvåan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0